WEISSHORN (4 506 m) - V HŘEBEN 01/2016

18.08.2016

(ŠVÝCARSKO, Randa, Weisshornhutte - 18. - 19. 8. 2016)

Plán na tento výstup jsme ukuli již před třemi lety. Jenže počasí, podmínky, čas, ... byly proti nám ... Nejlepší je opravdu uzrálé ovoce!!!

A letos To opravdu uzrálo a to dokonale :-)

Kluci tady lezli již celý týden, domluvený termín byl čtvrtek. Já jsem mezi tím kmital na Matterhornu a na Weisshorn jsem zahlížel v každou volnou chvilku :-) Výstup na Weisshorn - Diamant Wallisu je pro mne vždy tak trochu svátek. Osamocený, mohutný a nádherný vrchol. Fyzicky namáhavý výstup, okořeněný parádním lezením v pevné skále ostrého hřebínku ve 4 000 m ... Navíc žádné lanovky, davy turistů, horolezců, ... Na druhou stranu pro mne jako guidíka, který tady maká od rána do noci je to tak trochu nářez :-)))

S klukama jsme nakonec termín změnili, předpověď počasí na čtvrtek nebyla nic moc. Zato na pátek již několik dní jen supr, supr póčo :-))) Sraz jsme si dali na chatě Weisshornhutte ve čtvrtek. Kluci již dopoledne a já tam vyrážel až na večer. Krátký výběh před túrou a pak hurá na kutě :-)

Vstáváme ve 2.30 a jde nás celkem JEN 11. Což je naprosto dokonale soukromý výstup. Navíc jdeme ve společnosti místních starých guidů, což je pro mne tak trochu pocta, ale zároveň i obrovský závazek ... Postupujeme společně a jdeme jak jinak, naprosto na pohodu včetně ostatních :-)

Počasí je fantastické a my tak můžeme obdivovat neskutečné kulisy v našem nejbližším okolí. Vidět Matterhorn z tohoto pohledu, navíc s Měsícem téměř v úplňku při východu Slunce ...

Kluci si lezení užívají a splou se mnou se kochají těmi neskutečnými výhledy. Lezeme, stoupáme a pak u kříže se už jen radujeme :-))) Sestup si kluci nedokázali prý vůbec představit, ale nakonec vše probíhalo stejně v poklidu jako výstup :-))) No, jen ten sešup z chaty do Randy už byl trochu na nepohodu :-)))

Kluci, byla to radost, díky :-)))