VÝSTUP NA NEVADO PISCO (5 750 m)

10.06.2015

(PERU, Cordillera Blanca 10. 6. 2015)

Ráno vyrážíme směr Pisco. Průjezd okolo jezer Llanganuco bere dech. Jejich barva je nádherná, ale my se zatím nemůžeme příliš zdržovat, vyrážíme pomocí oslíků do BC Pisco. Ještě předtím ale narážíme na vstupní prostor do Národní parku Huascarán.

Tábor je výšce okolo 4 700 m a tak se zde musíme pohybovat krapet pomalu :-) Dorazili jsme akorát, abychom postavili tábor. Poslední doráží Bára, vše vypadá ok, ale najednou se jí podlamují nohy ... Milan je u ní hned a za chvíli se chudinka vzpamátovává. Nakonec nám všem ještě připravuje svačiny na další den :-)))

Následující den s námi výráží ještě dva nosiči. Až k ledovci je nástup celkem dlouhý a nám jejich práce hodně pomůže. Pak jsme měli sice domluveno, že si to dolů už sneseme sami, jenže oni tam na nás čekali celých cca 5 hodin a baťohy nám znovu rádi snesli. Nejzajímavější partie celé cesty jsou úplně na začátku, kousek od tábora :-) Marcela ji ale při zpáteční cestě důkladně zkontrolovala a pročistila, takže další zájemci to budou mít mnohem snažší.

Už při nástupu na ledovec je zřejmé, že počasí nám tentokrát bude přát. Slunečno a téměř jasno. Neskutečné výhledy na všechny strany. Huascarán, Alpamayo nebo slavný Paramount pictures jsou doslova na dosah ruky. Lapáme po dechu a stoupáme ve skvěle šlapané stopě vzhůru. Kousek pod vrškem se do nás trochu opře vítr, ale na samotném vrcholu je téměř bezvětří. Plnými doušky si vychutnáváme nádherné pocity a rozhlížíme se dokola. Paráda :-)

Sestup jsme zvládli dobře a za moment sedíme v chatě vedle tábora a z plechovek od vypitého piva a ubrousku stavíme nové Pisco i s ledovcovou čepičkou :-)

Při cestě zpátky se ještě zastavujeme u památníčku Expedice Peru 1970. Chvilku se zamyslíme nad jejich osudem a pak se ještě přemisťujeme do Yungay. Do památníku ještě daleko větší katastrofy ...