TRAVERZ MATTERHORNU 01/2016 + MATTERHORN HORNLIGRAT 02/2016

26.07.2016

(ŠVÝCARSKO, Wallis, Zermatt - 26. - 28. 7. 2016)

ÚTERÝ

Ráno vyrážíme s klukama na Klein Matterhorn a pak na oba lehce dostupné Breithorny. Chceme se aklimatizovat na mohutného souseda hned vedle. Adam zůstává spát na Plateau Rosa a s Peterem sjíždíme do Itálie, abychom pak mohli stoupat na chatu Rifugio Carrel. Vše probíhá v pohodě, jen je neskutečné vedro a cesta je tak celkem dlouhá :-) Na chatě máme kliku, že většina dnešních vrcholových lezců slézá z chaty až dolů a nás tam tak zůstává jen cca 20.

STŘEDA
Vyrážíme ve 4.00 a leze se celkem dobře. Podmínky jsou velmi slušné, mačky dáváme až na Piz Tyndallu. Tady náš postup trochu zrychlujemne a za chvíli jsme na konopných lanech a pověstných provazových žebřících. Tady před sebou tlačíme do slova a do zadku jednu chudák Japonku, která už nemá sílu :-) U italského kříže jsme sami a přechod do Švýcarska jdeme také téměř sami, kromě samotného závěru. Peter se na chatě Hornli vůbec nezdržuje a vyráží fofrem na lanovku, kterou s přehledem stíhá. Na chatě už na mne čeká Adam a setkávám se tady i s mými kolegy z Čech, kteří také mají v plánu jít druhý den na vrchol.

ČTVRTEK
S Adamem, jdeme na jistotu. Pomalejší ale stálé tempo se ke konci ještě víc zpomalí, kvůli namrzlým skalám. Vše ale zvládáme s přehledem a jistotou. Na vrcholu se moc nezdržujeme, protože poslední lanovka je prostě nekompromisní :-)
Pro mé kolegy se stalo vzrušující setkání s jedním slovenským guidem, který při výstupu úmyslně strká do jejich klientky a když se ozvou, ještě na ně řve, že do ní může strčit pořádně :-) Nechci to dál komentovat, licence UIAGM ale v žádném případě nenahrazuje papíry na hlavu ...

My jsme se s Adamem soustředili na sestup a časově nám to klaplo naprosto perfektně. Lanovku stíháme cca s 20 minutovou rezervou. Jenže ... jenže právě v tomto okamžiku dochází k něčemu, co si nedokážu představit ani v tom nejčernějším snu. Pravděpodobně, když jsem na Schwarzsee platil lístek, tak jsem si položil foťák vedle batohu a neuklidil ho do pouzdra. Celou dobu jsem se snažil fotit a věřil jsem v mnoho skvělých záběrů a já ten foťák asi nechal ležet vedle báglu a rychle jsme skočili do lanovky bez něj. Anebo, v momentě, když jsem platil, tak ... Nevím, prostě z tohoto třídenního dobrodružství nemám ani jednu fotku a ani foťák ...

Klukům moc gratuluji k neskutečným výkonům!!!