TRAVERZ LISKAMMU (4 527 m) - TONY A JANA 2016

21.07.2016

Naprosto luxusní podmínky - trefa do černého :-)))
(ŠVÝCARSKO, Wallis - 17. - 21. 7. 2016)

První den si dáváme sraz na Mischabelhutten. Výborná aklimatizační túra :-)

Další den míříme na Nadelhorn (4 327 m). Parádní den, skvělý východ slunce nad Weissmiesem. Na vrcholu se vytvořila perfektní střídačka, nejdřív jeden tým ke kříži, fotka a pak frr dolůůů. Postupně se tedy dostáváme ke kříži i my :-) Sestup je celkem rychlý, jen od chaty až do Saas Fee celkem úmorný :-)))

Po dni pauzy se vydáváme směr Monte Rosa. Naším cílem je sběr chybějících čtyřtisícovek v oblasti. Začínáme Polluxem (4 092 m) a jeho jižní stěnou. Parádní strmý výstup, kterým jsme úplně všechny před námi předběhli :-) Sestup jdeme normálkou a po chvíli nastupujeme do Castoru (4 223 m). Parádní stopa a za chvíli jsme na chatě Rifugio Quintino Sella.

Ráno vyrážíme na Liskammy, jejich kompletní traverz. Naprosto luxusní podmínky a hlavně počasí. Užíváme si každý kousek výstupu a neskutečné výhledy. Právě sem se vyplatí přijít za podobných podmínek, jinak průstup buď není možný a nebo se při každém kroku budete bát :-))) Po sestupu z hřebene míříme na chatu Rifugio Gnifetti.

Supr jídlo v porcelánu a s kovovým příborem :-)

Další den jdeme ještě dřív, než je k dispozici oficiálně snídaně. Předpověď naznačuje, že bychom se mohli pokusit o traverz Zumstein - Dufour. Bohužel se ale v oblasti Ludvíka ještě za naprosté tmy dostáváme do sněhové vánice a tak rozum velí k otočce směr Monte Rosa hutte. Udělali jsme dobře, protože se sice postupně oblačnost rozfoukala, ale vítr se tlačil do vrcholků pěknou silou ...

Průstup ledovcem Grenzgletscher jsme dali díky tvrdému sněhu naprosto v klidu :-))) A závěrečná pizza a špagety v Zermattu vše krásně zakončily :-)))