SKIALPOVÝ KURZ EXPERT

29.01.2015

(RAKOUSKO, Silvretta 29. 1. - 1. 2. 2015)

SUPR ČMÁRANICE NA PANENSKÝCH PRAŠANOVÝCH SVAZÍCH :-)

Mnoho z vás by rádo vyměnilo úzké a vratké běžky, se kterými brázdíte v zasněžených kopcích po upravených a značených cestách, za lyže vybavené speciálním vázáním a pásy, abyste tak mohli po těch samých kopcích jezdit úplně všude ...

My jsme se pod vlivem předpovědi počasí, lavinové situace a čerstvých lavinových tragédií vydali na moji milovanou Silvrettičku. Díky zdržení jednoho týmu jsme večer zakotvili přímo v Partenenu a vychutnali si noblesní večeři a spaní v hotýlku.

Druhý den již vyrážíme vzhůru. Skvělá zpráva - jezero je zamrzlé :-) Výstup na chatu je tedy jednodušší. Kompletně prošlapáváme celou stopu, ale vše běží jako po drátkách. Odpoledne ještě vystoupáme směrem pod Dreilanderspitze a za čerstvého západního větru s několika drobnými omrzlinami sjíždíme zpět na chatu. Večerní příprava túry na další den a rozbor mapy a pak už se jen zachumlat do dek ...

Třetí den - bomba!!! Švýcarská i rakouská předpověď hlásily zataženo, sněžení, vítr (norská předpověď byla mimo jako skoro vždy :-) ) a totálně zvítězila předpověď polská, která jako jediná hlasila JASNO A skoro BEZVĚTŘÍ!!! A tak to také bylo :-)
A nás čekaly prašanové hody a naprosté liduprázdno ... Byl to neskutečný zážitek, rozhlížet se ze sedla a nikde nevidět jedinou lidskou stopu a mít k dispozici mraky prašanu :-))) Po nádherné úvodní jízdě jsme si udělali sněhový profil a měl jsem co dělat, abych i přes velmi nepříjemné vrstvy vysvětlil, že to prostě půjde :-)))

Následující prašanový buben prověřil nejen techniku jízdy v hlubokém sněhu, ale ve dvou případech i výdrž při hledání ztracené lyže :-)))
Pak jsme se rozdělili na dvě skupinky. Dándyho B šlo za dalším prašanem a my A skupinka jsme se začali pomalu vracet k závěrečnému skvělému sjezdu. Sjezd v těsné blízkosti starší laviny byl dlouhý a krásný a pak už hurá ke kamnům na chatě. Béčko darazilo chvíli po nás. Další večerní příprava trasy a zbytek řešil skoro neřešitelné - transportní prostředek z lyží se širokými špičkami a následný transport "zraněného" Dándýho :-)))

A závěrečný den opět vymeteno :-) Výstup panenskými svahy do posledního sedla a pak už jen sjezd za hranicí fantazie. Kluci naplánovali výstup dokonale, sjezd proběhl za sluníčka se skvělou viditelností a teprve až když jsme nastupovali do busu, tak se zatáhlo a začalo sněžit :-)

Dokonalá práce, úžasné nadšení, nezkrotná víra v prašanové zítřky a pak neskutečná prašanová odměna :-)