SKIALPOVÝ KURZ EXPERT 01/2018 - STALINGRADSKÁ OFENZÍVA A JAK TO NAKONEC DOPADLO

11.02.2018

(RAKOUSKO, Wildspitze 11. - 14. 2. 2018)

Předpověď počasí byla sice téměř perfektní, ale situace lavinová budila spíše respekt ... Podle některých našich expertů ale jen "dvojka až trojka" 😊

Skialpový kurz EXPERT - naše vyhlášená a hlavně originální akcička konečně zase na Wildspitzi 😊

NEDĚLE
Setkání na parkovišti proběhlo naprosto bez problémů. Obavy se mě zmocňovaly při pohledu na některé "batůžky" 😊 Letos nastupujeme údolím, protože na vrcholech je silná oblačnost a ledovec je zasypán novým sněhem ... Cesta je našláplá celkem v klidu a tak bez problémů dojdeme až k nákladní lanovce a odtud si to šněrujeme kolem zbytků kamzíka na pásech až do našeho domečku. Tady jsou již ubytovaní čtyři němecčtí skialpinisti. Nevím proč, ale Němci prostě nechtějí pochopit, že je lepší větrat z přetopené kuchyně do domečku (chodby, vymrzlých ložnic) a radší pouštějí těžce vyrobené teplo oknem do přírody ...

PONDĚLÍ
Náš původní plán jsme trochu upravili a dnes jsme se vypravili směrem k Bligspitzi. Krásná a dlouhá túra v panenském sněhu. Nejprve příprava nad mapou a pak jsem se snažil klukům vysvětlovat přeměnu sněhu a ukázali jsme si, jak vše pozorovat v celém sněhovém profilu. Krásná ukázka zatím bezpečného profilu 😊 Pár už jen krásný sjezd v prachu až na chatu. Večer jsme se vrhli na uzlíky a opět krapet bojovali o odpadní teplo z kuchyně do naší ložnice 😊
Bitvu u Stalingradu s tímhle přístupem v třeskutých ruských mrazech prostě Němci museli prohrát 😊

ÚTERÝ
NÁDHERNÉ POČASÍ I KDYŽ SLABÝCH -23 C
😊
Náš plán je jasný - Wildspitze. Stejně jako německá partička ohřívačů ledovců.
Vstáváme v 6.30, ale Němci dělají vyrvál už asi od 5.00. Když sejdeme do kuchyně, teprve se jim podaří zatopit a dopít naši připravenou vodu ... Na rozdíl od nich ale vyrážíme nikoliv do kopce, ale pěkně dolů až k autům 😊 Někdy je prostě lepší udělat delší odbočku, abyste si vrchol perfektně užili 😊 V autech necháme většinu vybavení a na "lehko" vyrážíme lanovkami znovu nahoru do sedla pod samotnou Wildspitzi (s malou a důležitou pauzičkou na štrůdlík s vanilsóóósem 😊 a s neskutečnými výhledy v místní vyhřáté restauraci. Pak se zapojujeme do šlapání stopy. Německý bleskový útok z údolí právě doráží a vypadají mírně otřeseně. Půl metru sněhu prošlapávat až ze dna údolí fakt není sranda 😊 Kousek dál to pak také vzdávají a čest chaty bráníme už jen my, smějící se české bestie 😊 a za chvíli jsme na místě depozitu pro lyže a jdeme do maček. Výstup na krátkém laně se zajištěním vrcholové partie byl dalším perfektním nácvikem 😊

Neskutečné výhledy po celou dobu výstupu byly korunované pohledy od kříže. Velká gratulace všem. Pak sjezdík v prašánku až na úroveň chaty, pak následoval traverz se staženými půlkami a už si vaříme večeři na chatě 😊 Super timing s opravdu nádherným zážitkem v echt alpském stylu v panenském sněhu na jedné z nejvyšších hor Rakouska.

STŘEDA
Čas odjezdu domů, ústup do údolí probíhá na poslední chvíli. Začíná pofukovat a lavinové podmínky se začínají rychle měnit ...

Perfektní parta, díky kluci a Markétko za krásný společný čas v horách 😊