SKIALPOVÁ SPAGHETTI ROUTE- TAK TROCHU JINAK :-)))

17.04.2011

(ŠVÝCARSKO, Zermatt 17. - 21. 4. 2011)

MONTE ROSA – Spaghetti route 2010 tentokrát na skialpech je letos úspěšně za námi. Dopadla nakonec trochu jinak, než byl původní plá, ale o tom vás bude níže podrobně informovat Háček :-)))

Já jsem totiž musel na poslední chvíli na Slovensko, na Velký nezazávislý test lavinových přístrojů 2011

Po loňské letní a velmi úspěšné Spaghetti route, jsme se rozhodli tento nádherný alpský přechod zopakovat znovu a tentokrát na lyžích. Velká výhoda tohoto skialpového podniku je v tom, že většinu sestupů nemusíte překonávat pěšky, nýbrž na lyžích, což je bezpochyby daleko zábavnější a také nepoměrně rychlejší…. :) Na tento středně náročný přechod se letos přihlásil Ivoš, Marcela, Michal a Natálka. Sraz jsme si dali v sobotu 16.4. obligátně v penzionu Viola v Saas Grundu.

17. 4. 2011 neděle
Dnes nás čekala aklimatizační tůra na místní čtyřtisícovou klasiku - Allalinhorn (4 027 m). Lanovkou vyjíždíme na Felskin a tůru začínáme krátkým sjezdíkem ve volném terénu dolů na sjezdovku. Hned tento úsek nám výrazně zvedne hladinu adrenalinu v krvi, když jinak skvělý lyžař Ivoš padá a chviličku to vypadá na obnovené zranění páteře. Naštěstí ale po krátké době a konzultaci s ošetřující lékařkou už pomalu stoupáme po sjezdovce na Mittelallalin. Tady na konečné stanici vláčku Ivoš zůstává a raději bude odpočívat … Já spolu s ostatními pokračuji do sedla Allalinhornu, kde si nadmořská výška vyžaduje další dvě „oběti“ a tak na vrchol pokračujeme spolu s našlapanou Natálkou pouze dva :-))) Vrchol je pro nás tou správnou odměnou! Cestou zpět nabíráme Michala s Marcelou a sjíždíme 2000 m dolů do Saas Fee.

18. 4. 2011 pondělí
První etapa Spaghetti route začíná. Z Zermattu vyjíždíme lanovkou až na Klein Matterhorn. Po krátkém „vzpamatování se“ vyrážíme na místní čtyřtisícovky Breithorn West (4 164 m) a Mittel (4 159 m) a zdoláváme oba dva vrcholy. Ze samotného západního vrcholu sjíždíme na lyžích až na chatu Testa Grigia (3 451 m) … Dnes už jen opalovačka na zápraží, rádler, večeře a rychle do postele. Zítra nás přeci čeká perný den!!!

19. 4. 2011 úterý
Brzy ráno vyrážíme.Dnes nás čeká přechod až na chatu Rifugio Quintino Sella (3 620 m). Cestou nás předbíhají nabušenci trénující na slavné Trofeo Mezzalama, která startuje o víkendu…J Přes stěnu Castoru (4 223 m) se Marcele dvakrát nechce dál, ale jiné cesty není, tak to nakonec v pohodě zvládáme. Vrchol této „čtyřky“ je náležitou odměnou! Nyní ještě sestup a sjezd v pořádném „mlíku“ dolu na chatu. Při pivku se radíme co dál. Paso del Naso není rozhodně v ideálních podmínkách a Marcela se také necítí úplně v pohodě. Rozhodujeme se tedy tůru zkrátit!!!

20. 4. 2011 středa
Ráno tedy vyrážíme zpět přes Castor a sedlo Schwaxtor. Nádherným sjezdem po ledovci Schwarze Gletcher sjíždíme na Gorner Gletscher, po němž sjíždíme až na jeho samotný konec. Trocha „parkuru“ mezi kameny, potůčky a skalkami a už si to šlapeme ke sjezdovkám. Konečně nasazujeme lyže a sjíždíme až do Zermattu. Dnešní etapa byl opravdu dlouhá a výživná!! Přesto se Ivoš s Michalem rozhodují zítra „odpytlit“ Allalin… Marcela s Natálkou už budou odpočívat.

21. 4. 2011 čtvrtek
Ráno vyjíždíme vláčkem až na Mittelallalin a všichni tři v pohodě vystupujeme až na vrchol. Podání rukou je tou správnou tečkou!

A tak konec dobrý - všechno dobré. Každý ze skupiny musel někdy zatnout zuby (nebo půlkyJ) a o to přeci v horách jde! O to silnější zážitky si potom člověk domů odveze… A tímto bych chtěl všem poblahopřát k předvedenému výkonu. Především pak Marcele, která vystoupila na své první čtyřtisícovky a to vše s lyžemi na zádech!!! Upřímně gratuluji a těším se na další společné akce.