SILVRETTA – MALÝ VELKÝ OKRUH 2010

12.03.2010

(RAKOUSKO, Silvretta 12. - 14. 3. 2010)

Silvretta – pohoří, které je i u nás velmi známým pojmem. Výstupy na Piz Buin, Dreiländerspitze a možná i na Haagspitze patří mezi skialpovou klasiku.

Měli jsme v plánu sice výlet trochu jinam (traverz Berniny), ale počasí, tedy hlavně velká zima rozhodla o návštěvě této vyhlášené skialpové oblasti. Rozhodli jsme se uskutečnit sice takový malý okruh, zato ale okořeněný výstupy na zdejší dominanty: Rauher kopf (3 101 m), Piz Buin (3 312 m) a Dreiländer Spitz (3 199 m). A oproti našemu klasickému přechodu zdejšího nádherného pohoří: SILVRETTA – pohodový skialpový traverz, jsme využívali mačky celkem často :-)))

pátek 12. 3. 2010
V 11.00 jsme odjížděli skútrem směrem k Bielerh?he. A odtud jsme již na lyžích šlapali směrem k Weisbadener hütte (2 443 m). Tentokrát jsme ale šli údolím Bieltal a vystoupali jsme až na vrcholové sedlo pod Rauher kopf (3 101 m). Na mačkách jsme zkusili stoupat ještě kousek, ale příliš nového sněhu nás zastavilo pár metrů od vrcholu. Pak už nezbývalo, než se odpíchnout a velmi příjemným sjezdem dojet až k chatě. Weisbadener hütte opět nezklamala a přivítala nás parádní večeří :-)))

sobota 13. 3. 2010
Počasí nám stále přálo, jen vítr zesílil a tak jsme sice zakuklení ale jinak úplně v pohodě vystoupali všichni, tedy včetně Kristýnky až na majestátní vrchol Piz Buin (3 312 m). Sjezd byl vynikající a tak jsme si ho dali v prašanu až kousek pod chatu :-)

neděle 14. 3. 2010
Ráno opět modro, jen ten ledový větřík :-))) Vyrážíme směrem k našemu třetímu cíli: Dreiländer Spitz (3 199 m). Cesta je krásně našláplá a na hřebínku se potkáváme pouze s jedním párem, ten ale výstup raději vzdává a tak je vrchol jen náš. Postup na laně je rutinní a Láďa s Martinou jdou na jistotu. Kristýnka na nás počká na předvrcholu a my jsme za chvilku u kříže. Samotný dolez je velmi exponovaný a postup na mačkách vyžaduje zkušenosti. Pár fotografií a už nás chlad vyhání zpět k lyžím. Strmý svah k Obere Ochsenscharte (2 977 m) jedeme raději po jednom. Sjezd ledovcem Jamtalferner k chatě Jamtal hütte (2 165 m) byl tentokrát fantastický, 10 cm prašanu jen pro nás :-))). Tady se ale nezdržujeme a tak vyrážíme směrem dolů k autům. Nástup do skibusu téměř na lyžích byl vysoce profesionální a za pár minut jsme zase u našich aut.