SANTA CATERINA 01/2014

30.03.2014

(ITÁLIE, Forni 30. 3. - 4. 4. 2014)

König Spitze (Gran Zebru) (3 851 m), Pizzo Tresero (3 595 m), Punta San Mateo (3 678 m) – pěkná řádka možných vrcholů, co říkáte? A patří mezi opravdovou skialpinistickou klasiku.

Navíc naše varianta tohoto úžasného výletu nabízí i celou řadu dalších perfektních a především pohodových výstupů a sjezdů. A kromě toho celou dobu spíme a neskutečně se stravujeme v perfektním hotýlku Forni (2 178 m).

Scházíme se večer před večeří. Pak se domlouváme na dalším programu :-) Prašan tady ještě je a tak se pokusíme rozjezdit i tenhle zbytek :-)))

PIZZO TRESERO (3 595 m)
Ráno vyrážíme opět tímto směrem, ale nakonec podle plánu uhýbáme jinam :-))) Míříme do naprosto dokonalého kotle a hlavně téměř panenských svahů. Následuje fantastický průjezd velice působivým žlabem, který v nás nechává velmi silný dojem :-)))

PUNTA SAN MATEO (3 678 m)
Další skvělá túra na jeden z nejkrásnějších kopců v okolí. Celkem zajímavý výstup, zvláště při průchodu pod obrovským svahem plným serakům kousek pod vrcholem ... Nakonec se nám podaří dostat se až k vrcholovému kříži. Krásný průjezd téměř panenskými svahy nám byl odměnou. Především nenápadná odbočka přes ostrý hřebínek. Opravdu požitková trasa se vším všudy :-)

PIZZO TRESERO (3 595 m)
Svahy přímo nad chatou. Rychlý nástup, parádní svahy :-))) Dnes sice nevystoupíme na žádný vrchol, ale jízda ze sedla je velmi příjemná. Snažil jsem se sice nenápadně odbočit do strmějšího žlábečku, ale Dušík si toho velmi rychle všimnul :-)))

MONTE DEI FORNI (3 243 m)
Ráno kvůli počasí vyrážíme tímto směrem. Míříme do firnových svahů. Nakonec končíme kousek pod vrcholem, počasí nám nepřeje, následuje sjezd až dolů k hotýlku. Parádní je také Rádler či dva na terase a návštěva termálního jezírka a potápění :-)))

PIZZO CEVEDALE (3 769 m)
Výstup tímto směrem je sice dlouhý, ale krásný. Samotná vrcholová pasáž je sice taktrochu na hraně, ale nakonec vše zvládáme a brzy stojíme u kříže. Následuje fantastický průjezd ledovcem zpět až k hotýlku.

Parádní závěr této horské oblasti plně zaslíbené skvělému skialpinismu :-)))