MOUNTAIN ACADEMY 09/2016

01.10.2016

(ŠVÝCARSKO, FRANCIE, Saastal, Chamonix - 1. 10. - 7. 10. 2016)

A úplně závěrečný díl letošního seriálu našich unikátních Mountain academy je už chvíli za námi, letos již devátá! Byl to zase moc povedený týden, protože jsme lezli, lezli, motali uzlíky, skákali do trhlin celých šest dní v kuse ...

NEDĚLE 2. 10. 2016
Parádní počasí a tak vyrážíme za první aklimatizací, vyrážíme tedy na Allalinhorn (4 027 m). Neskutečné výhledy, téměř bezvětří, ...
Večer trénujeme uzlíky a navazování na lano.

PONĚLÍ 3. 10. 2016
Dnešní túra míří do vyhřátých skal na Jegihorn. Pevná skála, parádní lezení, ... Jenže noční sněžení za našimi plány udělalo ráznou tečku. Jedeme tedy lízt pod střechu a později vyrážíme na cvičné skály. Užíváme si lezení, jak to jen jde. Pro někoho jsou to vůbec první vylezené metry a tak si toho cením o to víc. za zmínku samozřejmě stojí i přechod po cca 200 m dlouhé lávce :-)

ÚTERÝ 4. 10. 2016
Čeká nás naše oblíbená a jedinečná část akce - skoky do neskutečně hlubokých trhlin a následná záchrana :-))) Perfektní trhliny i počasí, co víc si přát :-))) Skok do více než 30 m propasti vyžaduje opravdu silné nervy a žaludek :-)

STŘEDA 28. 9. 2016
Další túra - Alphubel (4 206 m) se sestupem směrem na Taschhutte. Parádní túra, kdy si všichni nejprve mohou vychutnat skvělé lezení hřebínkem na Feekopf a pak už nás čekal jen strmý výstup na samotný vrchol. Na vrcholu u kříže, který je stále hluboko pod sněhem, fotografie. Opět se zde setkávám s pokusem nalézt mohutný vrcholový kříž, tentokrát dvěma frézami :-))) A pak se vydáváme na sestup zpět do sedla. Taxíka stíháme s naprostým přehledem i když jsme celkem utahaný :-)))

ČTVRTEK 22. 9. 2016
Tréninkový den, nacvičujeme vše pro zítřek: trhliny, slaňování, prusíkování, ...

PÁTEK 23. 9. 2016
Ráno vyrážíme auty směr Chamonix. Následuje výjezd lanovkou na Aiguille du Midi a pak sestup směrem na chatu Refuge Cosmiques. Parádní počasí, parádní podmínky, co více si jen přát :-) V sedle se převazujeme a vyrážíme do hřebínku Arete Cosmiques klasickou výstupovou trasou normálně s parádními výhledy a expozicí. Parádní výstup, jedinečný nácvik lezení v horách :-)

Takže další perfektní a pestrý týden v horách, 2x čtyřitisícovka, skákání do trhlin, noční slaňování, 1x parádní výstup hřebenem Cosmiques, prostě supr zážitky!