MOUNTAIN ACADEMY 04/09

19.09.2009

(ŠVÝCARSKO, Saas Grund 19. - 25. 9. 2009)

Sraz byl v sobotu večer ve 20.00 v kempu. Já jsem tam s klukama z předchozí akce dorazil už v 19.00 z Monte Rosy :-)))

Ani tahle nová supr partička ale nedorazila jen tak. Bohužel jim v Martigny kikslo auto a tak měli také o „zábavu“ postaráno...

V rámci prvního aklimatizačního výstupu jsme vyrazili na Allalinhorn (4 027 m). Klasická túra i když v né zrovna nejlepším počasí, ale jako výborná aklimatizačka stála určitě za to. Další den jsme v „našem“ tréninkovém centru na Felskinnu (2 989 m) pokračovali nácviky všech potřebných postupů potřebných v těchto horách. Nechybělo slaňování, prusíkování, záchrana po pádu do trhliny, budování štandů v ledu, postup lanových družstev ve strmých svazích, na hřebínku a samozřejmě i brždění cepínem, ..., kdy si všichni vyzkoušeli, že to rozhodně není jednoduché.

Další den jsme ještě dopoledne vyrazili do Saas Fee potrénovat slaňování v opravdovém skalním terénu a po obědě jsme vyráželi na parádní dvoudenní túru traverz Weissmiesu (4017 m). Tady jsme si procvičili přímo v praxi všechny naučené základní postupy lanových družstev v lehkém skalním a ledovcovém terénu a nechyběl ani ostřejší sněhový hřebínek. Nádherný východ slunce nás na moment zastavil. Takovéhle krásné počasí, jaké jsme tady dnes zažili, jsem si letos moc neužil. Nádherné výhledy umocněné kupovitou oblačností všude nad Itálií a čerstvý sníh na kopcích i hluboko pod námi nám připravil opravdu neopakovatelné okamžiky ...

Večer jsme začali kout pikle na další dny. V úvahu stále připadal sobotní výstup na Mont Blanc (4017 m). V pátek ráno jsme se tedy vydali směrem do Chamonix. Problém byl právě s transportem, protože opravář nedodržel své slovo a jejich rozbité auto stále ještě nebylo pojízdné. Akcí, která by se klidně mohla nazývat Kulový blesk, jsme se postupně všichni i s bagáží dostali do Chamonix k lanovce. Kluci a Petra se tak mohli lanovkou vydat ke svému opravdu vysněnému výstupu směrem na chatu Refuge des Cosmiques. V sobotu brzy ráno se totiž chtějí sami pokusit o výstup na Mont Blanc (4 810 m).

Tak jim všichni držte palce ...

P.S.: Když jsem se vracel ze Chamonix zpátky „domů“ do Saas Grundu, dozvěděl jsem se telefonem neskutečnou zprávu!!! Nejsem schopen si vůbec zabalit své věci, abych se mohl zítra po celé téhle dlouhé letní sezóně odstěhovat. Nejsem schopen se na nic soustředit a myšlenkami jsem úplně někde jinde ... Zatím je To strašně tajný a tak ještě chvilku prosím počkejte, vše se včas dozvíte :-)))