MOUNTAIN ACADEMY 03/2011 – PÁD DO TRHLINY, TRÉNINK A PARÁDNÍ VÝSTUPY

13.08.2011

(ŠVÝCARSKO, Saas Grund 13. - 20. 8. 2011)

Chcete se sami vydat na čtyřtisícovku? Pojeďte si to nejprve vyzkoušet do naší horské školy - MOUNTAIN ACADEMY… Uvidíte, že vám to pak půjde mnohem snáz a hlavně BEZPEČNĚJI!!!

Tak v Saastalu opět zvesela pokračujeme :-))) Již několik let je to tu pro nás takovou supr základnou. Jak by také ne, když se to tady v češtině vlastně jmenuje Údolí víl ... A tentokrát i za podpory Honzíka, Zuzky a pejsků :-)))

14. 7. - NEDĚLE
A my pro „změnu“ :-))) vyrážíme na náš první čtyřtisícový vrchol Weissmies (4 027 m) v pořadí. Počasí jde, tak jdeme přes chatu Almagellerhütte. Výstup na ni je pohodový i když nastoupáváme téměř 1 000 výškových metrů!!!

Na chatě ještě potrénujeme uzlíky a navázání na lano :-) Celkem nám to jde, tak je nejvyšší čas jít spát. Ráno se sice vstává nejprve ve 4.00, ale stále ještě prší a tak se na snídani scházíme až v 5.00.

15. 8. – PONDĚLÍ - WEISSMIES
Výstup na Weissmies (4 023 m), počasí jen taktak, parádní sníh, parádní skála jen na vrcholu je zataženo :-))) Nacvičujeme všechny potřebné postupy na všech možných typech terénu: strmý sněhový svah, lehčí skalnatý hřebínek, ostrý sněhový hřeben a průstup divokým ledovcem ...

16. 8. – ÚTERÝ – JEGIHORNA A VELMI ZÁŽITKOVÁ FERÁTKA :-)))
Výstup na Jegihorn (3 206), parádní počasí, parádní skála a ještě úžasnější ferrata :-)))

Tenhle úžasný zážitek a trénink postupu v těžším skalním terénu patří mezi to naprosto nejzákladněší, co by měl každý zájemce o Alpské kopce znát a umět ....

A v každém rozhodně zachová hluboké stopy dlouhý traverz na ocelovém laně vysoko nad žlabem a každý bude ještě dlouho vzpomínat na převislý provazový žebřík :-)))
A šla s námi i Terezka a tak nemůžou chybět ani krásný kytičky :-)

17. 8. – STŘEDA – ALLALIN A REÁLNÝ PÁD DO TRHLINY SE ŠŤASNÝM KONCEM
Parádní den. Vyjíždíme ze Saas Fee na Mittel Allalin (3 500 m) a z našeho tajného tunýlku vyrážíme na náš další čtyřtisícový vrchol Allalin (4 027 m). Nebe bez mráčků, co víc si přát :-))) ...

Hřeben Hohlaubgrat patří stejně jako traverz Weissmiesu k tomu nejlepšímu, co tady je. Hřeben, který nabírá na strmosti a v samotném závěru přejdete do skalních a mixových pasáží a vše navíc téměř ve 4 000 m!!!

No a v samotném závěru, když se snažíme sejít až na Felskinn do 3 000 m, propadá jeden z nás do trhliny. Je hodně mokrý sníh a tak se lano zařezává do okrajů a on visí cca 5 – 6 metrů hluboko. Jsme na laně tři a tak ho chytáme celkem dobře. Ostatní jsou celkem zaskočeni, ale okamžitě „jedou“ podle pokynů. Další lano, smyčky, pár unikátních fotek a už ho taháme ven. Trochu problém z převislým okrajem, ale nakonec je venku celý. Během pádu chudák vůbec nehlesnul, jen mu spadl cepín až dolů do trhliny ...

Na internet jsem to dal ještě za „tepla“, přeci jen se fotka povedla :-))) Tato událost víceméně rozhoduje o dalším programu. Raději se budeme pilně vzdělávat :-)))

18. 8. – ČTVRTEK – NÁCVIKY, SLAŇOVÁNÍ, PRUSÍKOVÁNÍ, ...
Nejprve začínáme v kempu. Honzík všechno diriguje a my se učíme vytáhnout kamaráda z trhliny jen tak na sucho. Učíme se oba hlevní způsoby. Pak vyjíždíme do Saas Fee, potrénovat vše a ještě víc na skalky a do garáží. Kluci slaňují úplně v pohodě a každý z nich vyprusíkoval přes tři patra :-)))

19. 8. – PÁTEK – TRÉNINK NA REÁLNÝCH TRHLINÁCH.
Vyjedeme lanovkou ze Saas Fee do 3 000 m a hned kousek od lanovky se pouštíme do prvních nácviků na ledovci. Nejprve základní trénink bez trhliny, ale se zaměřením na vytvoření pevného bodu a pak už opravdová a obrovská trhlina :-)))

Někteří na začátku tvrdili, že neskočí, ale ... :-))), ale skočili všichni!!! Ne každému se podařilo svého parťáka udržet, ale vše nakonec zachránilo pojistné lano. Udržet padajícího kamaráda do trhliny prostě není vůbec jednoduché ... Já bych chtěl ale i přesto všem moc a moc pogratulovat, že se s takovou vervou nakonec vrhli do těchto nácviků.

20. 8. – SOBOTA – MONT BLANC DU TACUL
Situace nakonec dopadla tak, že jsme si ještě udělali poslední den parádní výlet do Chamonix. Výjezd první lanovkou na Aiguille du Midi (3 840 m) jsme sice nestihli, ale i tak jsme nahoře byli poměrně brzy. Náším cílem byl Mont Blanc du Tacul (4 248 m). Parádní počasí, perfektní stopa a za moment jsme pod vrcholem. Tady začíná krapet pofukovat a i lidí přibylo :-) Klasický šrumec při dolezu, Ital nervák a debil zároveň, ale jinak pohoda :-))) Stihneme se vyfotit, kluci si potykali s jednou Polkou a už sestupujeme dolů.

V Chamonix si zajdeme do Kebabárny na obídek, pak do obchodů obhlédnout vercajk a pak už mířím zpět do Švýcarska :-)))