MONTE ROSA, SPAGHETTI ROUTE SKI 2022

16.04.2022

Následující řádky by se mohli stát vodítkem právě pro ty z Vás, které láká toulat se po do nekonečna sahajícími ledovci, stoupat do míst, kde kyslíku začne povážlivě ubývat.

Ale také pro ty z Vás, které láká zažít až neskutečné západy sluníčka za Mont Blankem a naopak jeho probouzení zpoza mohutného masívu Liskammu.

Jedná se o mou velmi oblíbenou oblast a trasa částečně kopíruje trasu slavného jednoho z nejtěžších skialpových závodů na světě Trofeo Mezzalama, kterého jsme se mimochodem jako první Češi zúčastnili.
A po absolvování tohoto závodu mne napadlo se sem s vámi pravidelně vracet v létě na mačkách a v zimě na skialpech. Tentokrát se tedy jedná o zimní přechod na lyžích a právě proto jsem ho krapítek upravil tak, abychom si právě lyže a samozřejmě prašan užili maximálně 🙂

NEDĚLE 17. 4. 2022
Před obědem vyrážíme na aklimatizační túru do Zermattu na chatu Rifugio del Teodulo (3 317 m). Není kam spěchat, jdeme na pohodu Parádní chata, supr Relax gaučíky :-)

PONDĚLÍ 18. 4. 2022
Ráno po snídani vyrážíme konečně směrem k Monte Rose. Docházíme do restaurace na Malém Matterhornu (3 820 m). Tady se všichni vzpamatováváme z ranní procházky. A také, kde jinak nejlépe zahájit tento velkolepý traverz tohoto vyhlášeného horského alpského masívu, než z hospody ? Po nějakém čase stoupáme na naší 1. čtyřtisícovku - Breithorn West (4 164 m). Ten dáváme v naprosté pohodě (i když v závěru jen v mačkách) a užíváme si neskutečných výhledů. Sjíždíme opatrně dolů a za chvíli se dostáváme až pod sedlo Schwarztor Nyní nás ještě čeká nádherný a především všude vyhlášený průjezd ledovcem Schwarzgletscher Na závěr pak ještě lehké vyskotačení na Monte Rosa hutte. Asi nejkrásnější švýcarská chata. Nechali jsme si na sluníčku vysušit boty a části svršků. Parádní chata s příjemnou teplotou úplně všude a útulnými pokojíčky 🙂

ÚTERÝ 19. 4. 2022
Po pohodové snídani vyrážíme z chaty a míříme k nejvyšším vrcholkům naší túry. Když se ale dostaneme do sedla pod Ludvíka, musíme sestoupit rovnou dolů. Míříme tedy na další vyhlášenou chatu Rifugio Gnifetti (3 647 m). Gurmánské hody během večeře a my jen kroutíme hlavami, jak tady dokážou takhle perfektně vařit Vůbec se mi odtud nechce!

STŘEDA 20. 4. 2022 – KRÁLOVSKÁ ETAPA
Opět po pohodové snídani s výborným koláčem vyrážíme z chaty a míříme k nejvyšším vrcholkům naší túry: Zumsteinspitze (4 563 m) a Cap. Regina Margherita (4 554 m) - Signalkuppe, Punta Gnifetti - nejvýše položená chata v Alpách. Naprosto ideální počasí a výhledy, užíváme si tyto okamžiky na maximum. Parádní túry v ještě parádnějším počasí. Na závěr sjíždíme obrovským a rozpraskaným ledovcem Grenzgletscher opět na chatu Monte Rosa hutte.

ČTVRTEK 21. 4. 2022 – DALŠÍ KRÁLOVSKÁ ETAPA
Po ránu vyrážíme na poslední naši etapu. Míříme až do Saas Fee. Nejprve nás čeká nefalšovaná ferátka s lyžemi na báglu, pak dlouhý přechod ledovce, supr sjezdík skoro v prašanu a pak klíčové stoupání až do sedla Adlerpass. Jsme sice na dosah dalšího čtyřtisícového vrcholu, ale už toho bylo dost a tak začínáme sjíždět na Britannia hutte na polívku a rádleříka, který nakonec vynecháme 🙂

Po krátkém traverzu nám už zbývá jen dostat se na sjezdovky a pak frrr až do samotného centra Saas Fee.

PÁTEK 22. 4. 2022 – VALLÉE BLANCHE!
Dnes se přemístíme až do Chamonix. Vyjedeme si lanovkou na Aiguille du Midi a pak najedeme asi do nejdelšího sjezdu v Alpách – Vallée Blanche.
Sněhové podmínky byly krapet drsnější, alespoň v horních částech, ale samotný průjezd byl naprosto luxusní. Výhledy, atmosféra, … a konečně jsme také dojeli VŠICHNI 🙂!

Parádní túry, super počasí, neskutečné výhledy, co víc si takhle v Alpách přát!