MONTE ROSA – SPAGHETTI ROUTE 02/2015 - 11x alpských čtyřtisícovek!!!

11.07.2015

(ŠVÝCARSKO, Zermatt, Monte Rosa 11. - 16. 7. 2015)

Nejkrásnější alpský horský přechod, vřele doporučuji!!!

V neděli jsme vyrazili z Zermattu lanovkou na Klein Matterhorn. Pak už následuje výstup na první dva krajní Breithorny (4 164 a 4 159 m). V závěru dne měl následovat přechod od sedla Schwarztor a pak už jen sestoupit na Rifugio Guide val d´Ayas (3 420 m). Ale proto, že byl ještě čas a na Polluxu (4 092 m) nikdo, vystoupali jsme ještě sem.

Další den nás čeká překonání Castoru (4 223 m) s hřebínkem jako břitva. Celou noc ale fučí, až to cloumá chatou. Ráno jsou vrcholky ještě zahalené v mracích a je vidět, jak je vichr žene dál a dál. Naše předpověď nám ale napovídá, ať vyčkáme a okolo poledne bude fajn. A jak řekli, tak bylo :-) Z chaty vyrážíme jako poslední. Zpět se zrovna vrací dvě otřesené dvojice, ale my se vydáváme opravdu do supr podmínek :-) Těsně pod vrcholem se oblačnost rozpouští, vítr utišuje a my si tak můžeme vše skvěle vychutnat. Po překonání Castoru, parádního vrcholu sestoupíme přes sedlo Felikjoch a míříme na chatu Rif. Quintino Sella (3 620 m).

Hned ráno budeme mířit ledovou stěnou přes Paso del Naso. Už den předtím z Castoru jsem viděl, že to nebude jednoduchý. Sníh zde chyběl a led se sakra třpytil v zapadajícím slunci ... Více jak polovina horolezců se nuceně vrací zpět. My se směle pouštíme do ledu a za chvíli jsme v dobrém terénu.

Bylo to opravdu na poměry velmi tvrdé lezení v opravdu velmi tvrdém ledu. Dnes již cca 150 m o sklonu 45 st. Sestup až na spodní pasáž celkem jde a dole to odjistíme opět přes vývrtku. Pak už jen: Ludwigshöhe (4 341 m), Schwarzhorn (4 322 m), Balmenhorn (4 167 m), Vincent Piramide (4 215 m) a sestup na chatu Rif. Gnifetti (3 647 m). Tahle chata jde do sebe, vřele doporučuji! Opět výborný servis a jídlo :-)

Další den útočíme na Parrotspitzi (4 432 m), Zumsteinspitze (4 563 m), Signalkuppe (4 554 m) s návštěvou nejvýše položené chaty v Alpách - Cap. Regina Margherita. Pak už sestupujeme na Monte Rosa hűtte a tady tentokrát přespíme. Průstup ledovcem nebyl zadarmo a tak si pauzu zasloužíme. Druhý den po ránu míříme na Rotenboden a sjedeme dolů vláčkem. V Zermattu závěrečné rozloučení ... A já hned z Zermattu mířím na letošní první double na Matterhornu :-)

Na závěr musím dodat, že to byla výborná a bojovná parta, kdy si všichni navzájem pomáhali. Podařilo se nám vystoupit celkem na 11 alpských čtyřtisícovek, což je za tak krátkou dobu výborný výsledek :-)