MONTE ROSA + MATTERHORN 2004

23.07.2004

(ŠVÝCARSKO, Wallis - 23. – 31. 07. 2004)

Na Matterhornu zatím bylo dost nasněženo. Aklimatizační výstup na Allalinhorn (4 027 m) jsme šli přes Hohlaubgrat, super túra. Perfektní byla i pasivní aklimatizace na terase Mittel Allalinu s pivkem v ruce!

Pak jsme nastoupili kompletní traverz Monte Rosy. Postupně jsme šlapali přes Breithorn (4 165 m), vyspali jsme se na bivaku Rossi e Volante. Další den jsme si zalezli po skalkách na Polluxu (4 092 m), vydupali jsme i Castor (4 228 m). Špičkový nocleh na Rifugio Quintino Sella a pak zase dál přes Passo del Naso až na bivak Balmenhorn. Další den nás čekala sbírka dalších 7-mi čtyřtisícovek: Liskamm (4 479 m), Vincent Piramide (4 215 m), Corno Nero (4 322 m), Ludwigshöhe (4 342 m), Parrotspitze (4 436 m), Signalkuppe (4 554 m) a Zumstein (4 563 m). Na Refugio Margherita opět klasické pivko, které nás vždy trochu rozebere. Při pohledu zpět na východní stěnu Matterhornu začíná vznikat ďábelský plán. Šmyknout si na samotný závěr ještě horu hor Matterhorn (4 476 m)!!!

V jednu ráno vyrážíme z Balmenhornu směrem na Dufourspitzi, čeká nás dlouhý den!!! Okolo 7.00 stojíme na nejvyšším vrcholu Monte Rosy Dufourspitze (4 634 m), mezitím zachraňujeme dvě koťátka a fofrem sestupujeme směrem na Silbersattel a pak na Nordend (4 609 m). A pak hurá dolů na Monte Rosa hütte (tady jsme předali ty už rozmrzlý koťátka) a dál na stanici zubačky Rotenboden. Dole v Zermattu si pujčujeme přilby a razíme opět na lanovku na Schwarzsee. Večer už stojíme u okénka recepce na Hörnli hütte. Chatařka byla trochu v šoku, když jsem ji ukazoval, kde jsme ještě před pár hodinami stáli. A ráno hurá výstup na Matterhorn. Italský kříž a fotka na památku. Za osm hodin jsme už zase byli zpátky u chaty a srkali spokojeně pivo... Měli jsme celou dobu nádherný počasí a i výstup se perfektně zdařil, tak zase třeba někdy ...