MONTE ROSA 02/09

15.08.2009

(ŠVÝCARSKO, Zermatt 15. - 22. 8. 2009)

Potřebnou aklimatizaci jsme s podnikli při výstupu na Weissmies (4 023 m). Kluci vyjeli nahoru lanovkou už v neděli a pohodlně se aklimatizovali. V pondělí ráno jsme si dali sraz u lanovky a šli na vrchol.

Na Monte Rosu jsme nastupovali z Zermattu v úterý. Předpověď počasí nám celkem dost přála. Samotný přechod jsme zahájili aklimatizačním čajem či kafem v nově vybudované restauraci na Klein Matterhornu. Pak už jsme šlapali nejprve přes Breithorn West (4 164 m) a Breithorn Mittel (4 159 m) na chatu Rifugio Guide Val d´Ayas (3 385 m). Další den jsme si trochu pospali a pak vylezli na vrchol Castoru (4 228 m). Ani hřebínek jako břitva nás nemůže zastavit. Sestup na chatu Rifugio Quintino Sella (3 620 m) je bez problémů a my si užíváme perfektní počasí. Dneska to byl odpočinkový den :-)))

Přechod přes sedlo Passo dal Naso (cca 4 100 m) byl tentokrát nejtvrdší, jaký jsem tady kdy zažil. Traverzová a pohodlná stopa ve sněhu už zmizela v plotnách vodního ledu. Proto se leze přímo vzhůru po rozpadajícím se skalním pilířku. Na jeho konci nastupujeme do vodního ledu. Jsou to tak dvě tři délky o sklonu 40º - 45º. V turistických mačkách je to opravdu hluboký zážitek :-))) Trochu se obáváme následného sestupu, ale ten je ještě asi na pár dní celkem dobrý. Je jasné, že pak to tudy jen tak nepůjde. Dorážíme na bivak Cap. Balmenhorn (4 167 m) a chceme se ubytovat. V bivaku je ale strašný binec. Je tady jedna polská holka a ta nás informuje, že je tady se skupinkou 15 lidí z Polska. Nějaká cestovka!!! Mají stany, spacáky a karimatky a prý šli někam nahoru. Vyrážíme tedy na Vincentpiramid (4 215 m) a pak ještě na Ludwigshöhe (4 341 m) a Schwarzhorn (4 322 m). Po cestě ještě raději telefonicky zamlouvám ubytování na chatě Rifugio Gnifetti (3 611 m). Pak jsme se vrátili zpátky na bivak a tady se potkáváme se skupinkou vedenou jedním francouzským guidem. I oni měli podobný nápad, ale jsou zděšeni z přítomností tolika lidí na takhle malém bivaku. Odcházejí proto dolů na chatu a my jim předáváme naši rezervaci na chatě a doufáme, že Poláci, kteří snad za chvíli dojdou, vyrazí ještě dneska dolů. Nakonec vše dobře dopadne a my nahoře zůstáváme sami a uklízíme ten svinčík. Navečer doráží ještě dva Italové a ani netuší, jakou měli kliku :-)))

Brzy ráno vyrážíme přes Parrotspitzi (4 432 m), Zumsteinspitzi (4 563 m) na Signalkuppe (4 554 m) s návštěvou nejvyšší chaty v Alpách - Cap. Regina Margherita. Tady se dosnídáme a pak už sestupujeme ledovcem Grenzgletscher a přes Monte Rosa Hűtte (2 795 m) až na železniční stanici Roteboden. Vláček nás pak sveze až dolů k autům.