MONTE ROSA 01/09

04.07.2009

(ŠVÝCARSKO, ITÁLIE 4. - 11. 7. 2009)

Potřebnou aklimatizaci jsme podnikli při výstupu na Weissmies (4 023 m). Tentokrát jsme udělali kompletní přechod přes Allmagelerhütte (2 897 m).

Na Monte Rosu jsme nastupovali z Zermattu v úterý. Předpověď počasí nám ale moc nepřála, nakonec se ale ukázalo, že se krapet mýlila. Samotný přechod jsme zahájili aklimatizačním čajem či kafem v nově vybudované restauraci na Klein Matterhornu. Pak už jsme šlapali nejprve přes Breithorn West (4 164 m) a Breithorn Mittel (4 159 m) na bivak Bivacco Rossi e Volante (3 787 m). V noci se výrazně ochladilo a tak se na vrcholku Castoru (4 228 m) ani nezastavujeme a společně s dalšími skupinkami sestupujeme na chatu Rifugio Quintino Sella (3 620 m). Tady jsme teprve začali rozmrzat :- )))

Přechod přes sedlo Passo dal Naso (cca 4 100 m) byl parádní a stopa byla perfektní. Dorážíme na bivak Cap. Balmenhorn (4 167 m) a ubytováváme se. Odpoledne po obědě ještě vyjdeme na Vincentpiramid (4 215 m) a k překrásné i když trochu schované madonce na P. Giordani (4 046 m). To vše nalehko a celkem velice snadno (s hůlkama :- ))) Obzvlášť výstup na posledně jmenovaný vrchol jsme si krásně užili, perfektní túra!!! Nocleh trávíme v bivaku Cap. Balmenhorn.

Brzy ráno vyrážíme na přes Zumsteinspitzi a Signalkuppe (4 554 m) s návštěvou nejvyšší chaty v Alpách - Cap. Regina Margherita. Tady se dosnídáme a pak už jen přes Parrotspitzi (4 432 m), Ludwigshöhe (4 341 m) a Schwarzhorn (4 322 m) na bivak pro věci a kluky už sestupujeme ledovcem Grenzgletscher a přes Monte Rosa Hűtte (2 795 m) na železniční stanici Roteboden. Vláček nás pak sveze až dolů k pizze :- )))