MONT BLANC 2018

06.09.2018

(ŠVÝCARSKO, FRANCIE, Saas Fee, Chamonix 6. – 8. 9. 2018)

Úkol zněl jasně 😊 – cíl Mont Blanc!
Předpověď počasí nejprve nevypadá úplně perfektně, ale nakonec jsme si nemohli přát lepší. Tak luxusní počasí na Blanku nebývá často 😊

Sraz si dáváme v Saas Fee. Kluci se ještě den předtím vypravili na Britannia hutte, kde strávili noc ve 3 000 m. Další den následoval výjezd Metrem na Mittelallalin do 3 500 m. Tady se navazujeme na lano a stoupáme na Allalinhorn 4 027 m. Počasí se postupně vylepšuje a u vrcholu se dokonce i objeví slunce 😊

Další den míříme směr Chamonix. Lanovkou z Les Houches na Bellevue, vláčkem na konečnou a pak už pěšky vzhůru. Stoupání do kempu probíhá na pohodu a na samotném místě už dokonce stojí několik českých stanů. Ve dvou jsou kluci z jedné z našich předchozích Mountain academy a v dalších dvou je můj kolega psovod z Horské z Jizerek se svými kamarády 😊 Na chatě Refuge Tete Rousse si dáme k večeři pizzu a pak hurá na kutě.

Budík je nařízený na 1.37 a v 1.30 už to Jirka nemůže ve spacáku vydržet a budí nás otázkou: Tak co, už půjdeme? 😊 No, tak to už tedy asi musíme a mažeme do chaty na snídani. Pak si vezmeme baťohy a jdeme na to. Nástup do stěny Gouteru takhle za tmy není nic pro slabé povahy. My ale stoupáme nezadržitelně vzhůru 😊 Pod starou chatou začíná docházet k prvním menším varováním a tak náš postup zpomalíme a zastavíme se na chatě nové na malé pauzičce a druhé snídani 😊

Pak už nás čeká „jen“ sněhový výstup do opravdu velkých nadmořských výšek. Snažíme se jít pomalu. Postupem času ale začíná naše tempo krapet zadrhávat. Kousek nad Valottkou nastává dokonce až kritická situace, ale nakonec vše zvládáme a v 9.50 stojíme na nejvyšším bodě Evropy. Super počasí, neskutečné výhledy a konečně nemusíme nikam stoupat 😊

Sestup, který nás čeká je opravdu dlouhý a hrozba, že nám ujede poslední vláček visí stále nad námi. Na chatě Refuge Gouter se přesto na chvíli zastavíme a kluci se posilní. Sestup skalní stěnou vyžaduje plné soustředění a za chvíli již balíme stan a spacáky v kempu a vyrážíme na vláček. K němu dorážíme včas s hodinovou rezervou a pak už jen sjedeme k autům lanovkou a jsme dole 😊

Musím klukům pogratulovat k nadlidskému výkonu, do výstupu dali vše!