LENZSPITZE (4 294 m) - NE FACE

16.07.2016

(ŠVÝCARSKO, Saastal - 14. - 16. 7. 2016)

Plán byl trochu někde jinde a na něco jiného, ale né zase o móóóc lehčí - Eiger Mittellegi. Jenže člověk něco plánuje a příroda se mu pak tak trochu vysměje.

Nejenže byl celý hřeben Mittellegi pod sněhem ještě před tím, než přišlo poslední sněžení a 20 cm na Kleine Scheidegu těsně po sněžení dávalo jasně najevo, že tady nám fákt horolezecká pšenka nepokvete :-)))

Úpěnlivé hlídání radarů a celkové situace nám víceméně dávalo jedinou možnost - Saastal, Lenzspitze, coby adekvátní cíl. A tak jsme se do ní pustili. Já jsem chtěl stoupat s rodinkou, co nejvýš pod chatu, ale déšť nám překazil plány. Stoupal jsem tedy až večer za sucha a do postele jsem se tak dostal až o půlnoci :-)

PÁTEK 15. 7. 2016
Ráno vstáváme ve 3.30, ale nikomu z nás se nechce do té kosy a větru. Dáme si tedy hoďku k dobru, ale stejně nás, ale i ostatní, počasí a hlavně silný vichr pustily jen do Windjochu (3 850 m). Pohled za téhle situace do severky Lenzspitze budil velký respekt. Obzvlášť nepříjemně vypadal spojovací hřebínek na Nadelhorn (4 327 m).

SOBOTA 16. 7. 2016
Vstáváme ve 2.00 a plán je jasný, jdeme do TOHO :-) Samozřejmě se pokoušíme nechat před sebou dupat, co nejvíce dalších zájemců, ale pod samotnou stěnou nastupujeme jako třetí. Nejdřív je fúra sněhu a tak se ani nepokouším prokopávat k ledu kvůli vrtání vývrtek. Postupujeme na velmi krátkým laně současně, ale sníh je perfektně zmrzlý a tak se leze skvěle. Samozřejmě s přibývající výškou je nutnost "semtam zavrtání" celkem zásadní problém :-) A stejně to chápe i německý guidík před námi. A tak pod cca 15 cm zmrzlého sněhu vždy po cca 20 metrech šroubujeme. Lezení nám skvěle ubíhá a výhledy jsou naprosto luxusní a pohledy dolů fakt berou dech :-))), jenže to nejlepší nás teprve čeká - spojovací hřebínek na Nadelhorn. Na vrchol Lenzspitze dolézáme v 7.45 a pouštíme se do toho sněhem zapadaného ostrého hřebínku :-) Ve 12.30 stojíme konečně na Nadelhornu. Silný vichr na celém hřebenu a skoro 5 hodin tvrdého boje se zasypanými stupy a chyty nás tedy nezastavily :-)))

Parádní výstup, parádní a ke všemu odhodlaný tým, co víc si guidík může přát  :-)))