LENZSPITZE, 2x NADELHORN, STECKNADELHORN 2018

30.07.2018

(ŠVÝCARSKO, Saastal 30. 7. - 1. 8. 2018)

Vše začíná u nápadů, snů. Další věc je vaše sebedůvěra, pocit zkusit něco víc, strach z toho, že To nedám, samozřejmě běžné lidské strachy, strachy mámy, co bude s dětmi, kdyžby ...

Tato akce v sobě zahrnuje všechno komplet a navíc je tady pocit táty, který si chce dát krásný výstup najedné straně se svou manželkou, ale dalším výstupem chce pomoci otevřít další možnosti vnímání světa hor pro svou dceru ...

Plán jsme ukuli seriózní a rozhodně se nedá nazvat odpočinkový 😊 První den výstup ze Saas Fee (1 800 m) na Mischabelhütte (3 340 m). Já jsem se snažil do tohoto neskutečného výstupu zakomponovat i naši rodinku. No úspěchem bylo, že se vyškrábali 800 m převýšení ze Saas Fee skoro až pod samotné závěrečné skalky 😊 Gratulace!

Další den byl pojat trochu otevřeně. Základní plán byl Nadelgrat (4x 4000 m), ale skromější verze byla zkusit dát 1 - 2x 4000. Prostě podle chuti, obav, únavy, ale HLAVNĚ NAPOHODU. Takže výsledkem byly Nadelhorn (4 327 m) a Stecknadelhorn (4 241 m) v parádním počasí s neskutečnými výhledy.

Poslední den začínáme opět ve 2.30! Smrtící čas, ale nejde to jinak. Navíc se dneska trochu změnilo počasí a my vyráželi do hluboké noci se zadeklovanou oblohou ... Plán byl jasný Lenzspitze (4 294 m) po její otré hraně lemující obávanou severku a zpátky dolů přes Nadelhorn (4 327 m). Plán je věc jedna, ale realita nastává těsně po 3.00 ranní 😊 Jdeme do toho naplno! Postupně se dostáváme až do lezeckých partií na hřebenu. Lezení v absolutní tmě na čelovku a vlastně vúbec úplně poprvé v takovém prostředí dává zabrat. Na druhou stranu se s tím Lucka popasovala fantasticky a bojuje o každý vylezený metr. Za chvíli se k této neskutečné námaze přídavá i krapet stresový faktor a to, když k nám okraj bouřky nad Itálií poslal neprokninutelnou mlhu a příděl zmrzlých srážek. Nakonec se ale vyjasňuje a my můžeme postupovat dál po spojovacím hřebeni na Nadelhorn i se supr pohledy do hlubokých stěn pod námi 😊 Nádherné lezení v pevné skále s absolutní expozicí stojí opravdu za to, ale u vrcholového kříže si teprve uvědomujeme, o jaký výkon to dneska opravdu šlo.

Všem patří velká GRATULACE, zkuste si dát takovou túru ve svých 15 letech!