LAVINOVÝ KURZ EXPERT 04/19

10.03.2019

Tentokrát si počasí nadiktovalo celý průběh samo 😊 První den vyrážíme směrem na Silvrettu. Rolba nejela a tak jsme zajeli na lanovku do Partenenu. Tentokrát nás paní pokladní zaskočila, že lanovka kvůli větru zatím nejede.

Nakonec po pár minutách na nás volá, že pokud chceme, tak musíme rychle nastoupit do kabiny. Opět se ukazuje, že jízda autobusem tunelem stojí za to a u všech měla úspěch 😊

Výstup na chatu jdeme podél jezera, protože jezero už asi zamrzlé nikdy nebude ☹ Traverz pod západními svahy a v blízkosti vodní hladiny u všech samozřejmě vzbudila otázku, co dělat Když? Žádné Když tady ale být prostě NESMÍ! Proto na konci traverzu na sebe čekáme a rozestupy můžeme rušit 😊

Na chatu jsme dorazili téměř na pohodu 😊 Akorát jdeme skoro celou cestu na GPSku a kousek pod chatou nám padají jedny pásy a my tak všichni zažíváme pár desítek minut celkem větrného počasíčka. Všichni tak mohou vnímat, jak rychle se mohou bortit vaše představy o tom, že "za moment jsme na chatě". Nakonec všichni do chaty dorazíme a konečně se můžeme ohřát. Po krátké pauze jsme se vrhli na večeři a pak hned do map. Seznamujeme se se zítřejším plánem a hodnoty 42 - 43 stupňů sklonu svahu v plánovaném žlabu začínají budit slušný respekt 😊

Ráno vyrážíme do nádherného dne a postupně stoupáme svahy. Vystoupáme až do sela a odtud je slibovaný nádherný výhled všude kolem. Parádní samovolné laviny kousek od nás dávají tušit, že právě dnes musíme být výrazně opatrnější. Snažíme si udělat dva sněhové profily a mezitím si dáváme parádní prašanové úseky.

Na závěr dáváme pásy dolů a jedeme k jezeru po několika čerstvých lavinách a po krátkém obědě sjíždíme posledním autobusem dolů ...

Poslední den jsme byli za freeridem ve St. Antonu. Snažili jsem se trefit okno mezi oblačností a daří se nám to hezky střídavě 😊 Ale i přesto jsme dali parádní lajnu z hřebene až do Stubenu. Sníh je skvělý! Poslední jízdu ale korunujeme tím, že z lanovky navršku raději vůbec nevystoupíme, jak fučí vichřice 😊

Parádní túry, parádní i když krapet ošemetný sníh a hlavně skvělá partička!