LAVINOVÝ KURZ EXPERT 02/11 - SLOVENSKO

17.02.2011

(SLOVENSKO, Vysoké, Nízké a Západní Tatry 17. - 20. 2. 2011)

Obliba sjezdů v neporušeném terénu mimo vyznačené sjezdovky začíná být zřejmá i u nás. Kolik z vás, kteří jste něco podobného už zakusili, jste si ale před tím položili tu základní otázku:

Ujede To se mnou či neujede?
Kurzy, které jsme pro vás připravili, jsou určené především pro ty z vás, kterým vlastní život není až tak lhostejný, abyste se tak mohli rozjet po svahu pokrytém jiskřivým prašanem a zanechat tam tak po sobě aspoň na chvíli tu nádhernou vlnovku ...

čtvrtek 17. 2. 2011
Náš Lavinový kurz EXPERT zahajujeme výstupem na Zbojničku. Počasí nic moc, ale nefučí a tak se jde dobře ...

pátek 18. 2. 2011
Probouzíme se do krásného počasí. Mlha jde dolů a slunce zalévá hory okolo nás. Začínáme tréninkem s pípákama. Potom čajík a vyrážíme vzhůru. Náš plánovaný žlab je znovu zasypaný sněhem. Jdeme do něj. Nejprve se ale podíváme na sněhový profil. Vypadá tak trochu podezřele a po prvním skoku jde svrchní blok krásně dolů. Jenže se předtím rozlámal a tak opatrně postupujeme dál. Nakonec sjíždíme ze sedla krásně a v klidu. Za chvilku jsme zpět na Hriebienku :-)
Večer nás čeká nezbytná teorie o sněhu.

sobota 19. 2. 2011
Žiarská dolina nás ani dnes nezklamala. Nejprve pěkně za skútrem až k chatě. Pak jsme vydupali až pod Hrubou kopu. Krásný žlab je už sice trochu rozjetý ale do něj i přesto půjdeme. Uděláme test stability, který vyšel dobře. Nahoře nic moc, ale dole už to bylo parádní, velmi slušný sjezd :-)))
Večer nás čeká další díl teorie, tentokrát o mapách :-)))

neděle 20. 2. 2011
A na závěr vyrážíme do Spálené doliny. Míříme na Salatín. Před námi je tentokrát mohutný a strmý žlab. Uděláme nezbytné měření, trochu kroutíme hlavou nad postupem pár lidí před námi a už stoupáme vzhůru. Sjezd či částečný sestup kousek dolů pod ledové plotny a pak už to sviští samo až dolů k autům.

A opět jsme postupovali i s Kristýnkou a to i přesto, že si 13 našich gajdíků dovolila hlasováním rozhodnout, že lavinoví psi do hor nesmí :-(((