HAUTE ROUTE STUBAI 01/2022

09.02.2022

Jedna z dalších parádních vícedenních túr v Alpách!!! Jen pár kilometrů jihozápadně od Innsbrucku se rozkládají Stubaiské Alpy, další parádní skialpová aréna.

Stubai je známý svým pohodovým lyžováním a často je zde více sněhu a lepší podmínky než v jiných částech Tyrolska. I přes blízkost Innsbrucku, má Stubai velmi divokou atmosféru odlehlých hor.

Kompletní přechod přes chaty a čisté panenské pláně, téměř dokonalé počasí a především super parta

STŘEDA
Sraz na parkovišti přímo u lanovky ve středisku Stubaier gletscher - Mutterberg. Rychle doplníme chybějící vybavení a hurá na lanovku. Počasí je fantastické a rozhledy berou dech Na hřebenech celkem fičí. A přesto najíždíme do prvního a celkem ostrého žlabu a naše cesta tak opravdu začíná. Nejprve narážíme na sníh výrazně poznamenaný silným větrem z předchozích dní. Na druhou stranu jsem si ze znalosti posledního průběhu počasí naprosto jistý, že prašan najdeme Hned další metry mi dávají za pravdu a v dolní části ledovce Sulztalferner směrem na chatu Amberger hutte (2 135 m) si užíváme celkem slušnou jízdu a to si ještě vystoupáme za dalším parádním sněhem ... Nocleh na této osamocené chatě potěší každého skialpinistu, prostě pohoda a klídek

ČTVRTEK
Ráno vyrážíme směrem k vrcholu Schrankogel (3 497 m). Cesta je tentokrát výrazně bezpečnější a hlavně plná PRAŠANU! Když se dostáváme pod samotný výstup je jasné, že po hraně to dnes nepůjde. Utkví mi ale v oku parádní svahy kousek vedle , tam jsme byli předloni. Po výstupu až na zdejší minivrcholek se můžeme rozhlédnout všude kolem. Po trochu opatrném počátečním sjezdu najíždíme do dalších a dalších panenských prašanových sněhů. Cesta k chatě nám přichystá ještě další a další možnosti takovýchto malovánek …

PÁTEK
Ráno vyrážíme směrem k vrcholu Kuhscheibe (3 187 m). Cesta je tentokrát výrazně horší, alespoň co se týká nástupu po prudkých hřebíncích. Dnešek je ve jménu sněžení a mlhy a tak jdeme tímto směrem naprosto sami. Po dosažení vrcholového kříže nám začíná parádní sjezd. Samozřejmě, za této viditelnosti, je to trochu problém, ale i tak se jede krásně …

SOBOTA
Den D, dnes míříme na další skvělou chatu – Franz Seen hutte (2 147 m) a pak až k autům. Předpověď počasí nám slibuje nádherný zimní den. Míříme do sedla Wildgratscharte (3 168 m). Nahoru se dostaneme pomocí feráty a dolu spouštím každého po jednom na laně. Pak následuje celkem dlouhý sjezd a opět jsme vychytali nádherný prašan

Parádní prodloužený víkend s naprosto fajn lidmi v naprosto úžasných horách.
Poděkování patří i Pánubohu prašanu, že k nám byl až tak štědrý