GROSSGLOCKNER 2011 – 4X STÜDLGRAT ZA 4 DNY A NAVÍC V PARÁDNÍM POČASÍ!!!

01.10.2011

(RAKOUSKO, Vysoké Taury 1. - 5. 10. 2011)

V sobotu 1. října 2011 jsem musel absolvovat fyzické prověrky v rámci HS ČR. Ve Špindlu se běhá takový nesmyslný běh :-), nejprve černou sjezdovkou ze Svatého Petra nahoru k vrchní lanovce a pak se sbíhá kolem dokola po šotolině a panelech zpět na místo startu.

Není to ani tak o fyzičce, jako spíš o kolenech!!! Vydrží nebo nevydrží. Běžel jsem dolů raději hodně opatrně :-) Pak jsem dojel domů, něco málo ještě pofackoval, zabalil se do Rakouska. Čekaly mne totiž úplně jiné fyzické prověrky, tentokrát ale alá Alpy4000.cz, konečně zase trochu nášup :-))) – GROSSGLOCKNER přes asi nejznámější cestu, která na něj vede - STÜDLGRAT – 4x ZA 4 DNY!!!

2. října 2011 - 1. STÜDLGRAT
Okolo 3.00 dorážím autem na parkoviště k Lucknerhausu (1 900 m). Zabalím se na čtyři dny, vezmu matroš pro sebe a další dva lidi a již stoupám ke Studlhutte (2 802 m). Ani né za hoďku a půl jsem na chatě. Vstávají a vyrážejí teprve první nedočkavci. Za pár minut se setkávám s Petrou a Ondrou, kteří se právě probudili :-))) A po výborné snídani vyrážíme vzhůru. Počasí máme vynikající a víceméně v tričkách si užíváme nádherný výstup. Jedinou chybičkou je, že je neděle, ale nervozita ve frontách není až taková. Pak se nám během sestupu podaří najít skvělou zkratku a předbíháme tak v poklidu přes padesát brzdičů :-)))

Na chatu dorážíme po druhé hodině. Dáme rádlera, jako úlitbu horským bohům :-) a loučíme se. A už se potkávám s Martinem a Michalem, dalšími zájemci o výstup na Grossglockner. Já jdu ale na chvilku do postele, protože jsem krapet ospalý :-)))

3. října 2011 - 2. STÜDLGRAT
A opět po výborné snídani vyrážíme vzhůru. Tentokrát tedy s Martinem a Michalem. Počasí máme opět vynikající a víceméně v tričkách si užíváme nádherný výstup. Dnes už je lidí tady málo. Jdeme svým tempem a vychutnáváme si tu nádheru babího léta ve Vysokých Taurách. A to jsme na vrcholu téměř sami :-)

Sestup nám jde dobře a tak se ještě zastavujeme na Erzhog Johann hutte. Právě zavírají a tak si tady Martin kupuje asi poslední letošní pití :-) A po druhé hodině jsme opět dole a spokojeně si dáváme další úlitbu bohům :-)))

Večer doráží Michal, v pohodě se navečeříme a jdeme nakutě. Lidí na chatě opět ubylo, tak to bude určitě skvělé!!!

4. října 2011 - 3. STÜDLGRAT
A opět po výborné snídani vyrážíme vzhůru. Tentokrát tedy pouze s Michalem. Počasí máme opět vynikající ale už sem tam pofukuje vítr a tak se krapet přioblékneme :-) Dnes už je lidí tady minimum. Perfektní podmínky, perfektní počasí, parádní výstup – jsem nadšený :-)))

A během večeře se potkávám s Bárou.

5. října 2011 – 4. STÜDLGRAT ZA SEBOU
A opět po výborné snídani vyrážíme vzhůru :-) Tady to prostě nejde jinak :-))) Tentokrát tedy pouze s Bárou. Počasí máme opět vynikající ale už sem tam pofukuje vítr a tak se krapet přioblékneme :-) Dnes už tady skoro nikdo není. Bára jde velmi svižně. Když dorážíme na Frühstügplatz, musím se trošku usmát nad radou, že pokud sem dorazíme za dýl než tři hodiny, máme se raději vrátit. My byli až na vrcholu za necelé tři hodiny !!! Perfektní podmínky, perfektní počasí, parádní výstup – super :-)))

Bára tady zůstává a já se přibližuji k Silvrettě, čeká mne ještě Ledovcový kurz :-)