EXPEDICE PERU 2015 - DALŠÍ AKLIMATIZACE A NAŠE PRVNÍ VÝSTUPY NAD 5 000 m

06.06.2015

(PERU, Cordillera Blanca 6. 6. 2015)

Hned ráno po snídani vyrážíme taxíkem na první výstupový výlet směrem do údolí Quedraba Ischinca. Místo základního tábora je ve výšce 4 350 m a je na opravdu kouzelném místě. Snažíme se jít maximálně pomalu a vychutnáváme si barevnost zdejší přírody. Pak hned stavíme tábor ...

Na samotný závěr se ještě pokusíme vystoupat cca 150 výškových metrů nad tábor, kvůli lepšímu spaní ...

Další den v 5.30 vyrážíme na náš první aklimatizační cíl – Nevado Urus (5 495 m). Rychle nabíráme výšku, která je víc a víc znát. Musíme ale brzdit náš postup. Spěch by mohl být později proti nám ... Nakonec se nám téměř všem podaří dostat až na samotný vrcholek. Výhledy jsou fantastické a my si to i díky skvélému počasí můžeme dlouho vychutnávat.

Pizza na zdejší chatě "U Kolouška" je strašná :-) a tak se ještě musíme dojíst z vlastních zásob. A po krátké přeháňce mne navečer budí neskutečně čistá obloha s výhledem na Toclaraju přímo ze stanu :-)

Další den vyrážíme k vrcholu Nevado Ischinca (5 530 m). Je to nádherný vrchol a cesta k němu je krapet dlouhá. K výstupu používáme oslíka a pak i jeho velmi skromného páníčka Maximiliána. Načasování je dokonalé a počasí se výrazně během dne vylepšuje. Další postup po ledovci je už jen třešničkou na dortu i když s ubývajícím kyslíkem :-) Za pár okamžiků jsme na vrcholu. Parádní počasí, parádní výhledy, jsme spokojení a hlavně bez větších problémů :-) Já osobně jsem si cca v 5 000 m potvrdil jednu starou pravdu o úlevě a zlom byl opravdu fantasticky rychlý :-))) Sestup je sice dlouhý, ale závěrečné sluníčko u stanů nás rychle vzpamatovalo. Na závěr ještě návštěva Kolouška a pak hurá do spacáků ...

Sestup k taxíku druhý den je sice dlouhý, ale má své kouzlo. Volně pasoucí se koně, krásně vytvarované řečiště potoka a blízkost velmi vysokých hor a opět perfektní počasí ...

A v Huarazu Hurá na jídlo, a opět se ukazuje, že Ivo je mistrem ve výběru jídla :-)))