Kompletní nabídka

MONTE ROSA - SPAGHETTI ROUTE
Skialpové túry

Měli jsme v plánu jít jiný skialpový přechod, ale chaty na trase byly postupně uzavírány a tak jsme zvolili variantu, která se nakonec ukázala jako naprosto parádní skialpinistický traverz mezi těmi nejvyššími vrcholky Alp v oblasti Zermattu.

A nejedná se jen a jen o pouhý přechod z Zermattu do Saas Fee. Trochu jsme si ho totiž opepřili těmi nejlepšími sjezdy a výstupy, které se tady dají najít. Budeme se pohybovat ve stínu Monte Rosy, Liskammu a Matterhornu, v samotném srdci Wallisu. Navíc máte možnost, zdolat přes 10 čtyřtisícových vrcholů během jednoho zimního týdne!!! Sjezd z nich stojí za to 😊

Je to ideální varianta zimního horského přechodu pro začátečníky a středně pokročilé. V závěru je možné si případně odpočinout lyžováním na zdejších vyhlášených sjezdovkách.

A abyste si z tohoto výletu odnesli i něco navíc, můžeme si ho navíc perfektně zpestřit praktickým nácvikem dalších potřebných dovedností:
- lavinová problematika
- záchrana po pádu ledovcových trhlin
- orientace v terénu, ...

CHARAKTER
- pohodový skialpinismus s výstupy uprostřed Wallisu!
- podnikneme celou řadu krásných alpských výstupů přes 4 000 m!
- SUPER AKCE POJATÁ NAPROSTO NA POHODU 😊

PŘEDPOKLADY
Túry určené i pro začátečníky a středně či více pokročilé


NAŠE NABÍDKA:

  • TRAVERZ MONTY ROSY - SAAS FEE
    17. - 24. 4. 2021, poslední 4 místa!
    Easy a parádní varianta skvělého přechodu

TRAVERZ MONTY ROSY - SAAS FEE

Nejedná se jen a jen o pouhý přechod z Zermattu do Saas Fee. Trochu jsme si ho totiž opepřili těmi nejlepšími sjezdy a výstupy, které se tady dají najít. Budeme se pohybovat ve stínu Monte Rosy, Liskammu a Matterhornu, v samotném srdci Wallisu ...

Program

1. den - DOJEZD NA MÍSTO, VÝSTUP NA CHATU

Saas Grund 

    parkoviště je přímo u penzionu

  • příjezd večer do Saas Grundu
  • ubytování a kontrola vybavení
  • nocleh v penzionu 


2. den - AKLIMATIZACE - ÚVODNÍ VÝSTUP NA CHATU 

Zermatt (1 600 m) – Trockener Steg (2 939 m) - Rifugio Teodulo (3 317 m)

    (2 - 3 hodiny)   výstup 1 350 m lanovkou, 350 m na pásech    

  • dopoledne vyrazíme do Zermattu 
  • z Zermattu lanovkou na Trockener Steg (2 939 m)
  • tady nalepíme pásy a dojdeme na chatu Rifugio Teodulo (3 317 m) 
  • nocleh na chatě 
Večer při vínku, pivu či čaji:
- mapy, GPS, příprava túry, …


3. den - SCHWARZGLETSCHER - NEJKRÁSNĚJŠÍ PRŮJEZD LEDOVCE V ALPÁCH 😊

Rifugio Teodulo (3 317 m) - Klein Matterhorn (3 883 m) - Breithorn West (4 164 m) a Mittel (4 159 m) - Schwarzgletscher - Monte Rosa hütte (2 883 m)

    (6 - 9 hodin)   výstup 1 550 m na pásech, mačkách  / sjezd 1 100 m 

  • hned ráno vyrazíme na pásech směr na Klein Matterhorn (3 883 m)
  • dojdeme do sedla pod Breithorn West (4 164 m) a Breithorn Mittel (4 159 m), postupně se pokusíme zdolat oba vrcholy a poté sjedeme až pod sedlo Schwarztor 
  • vystoupáme do sedla a následuje jeden z nejkrásnějších sjezdů v Alpách – ledovec Schwarzgletscher
  • sjedeme až na jeho konec a pak začneme znovu stoupat až na chatu Monte Rosa hütte (2 910 m)
  • nocleh na chatě 
Večer při vínku, pivu či čaji:
- doporučená výzbroj a výstroj (srovnání cena x výkon, tipy, ...)


4. den - PARÁDNÍ ETAPA - CHATA RIFUGIO GNIFETTI 😊

Monte Rosa hütte (2 883 m) - Lysjoch (4 264 m) - Ludwigshohe (4 341 m) - Schwarzhorn (4 322 m) - Balmenhorn (4 167 m) - Vincent Piramide (4 215 m) - Rifugio Gnifetti (3 647 m)

    (6 - 9 hodin)   výstup 1 350 m na pásech, mačkách / sjezd 950 m  

  • brzo ráno vyrazíme přes Grenzgletscher do sedla Lysjoch (4 264 m)
  • odtud můžeme vystoupat na další čtyřtisícovky Ludwigshöhe (4 341 m), Schwarzhorn (4 322 m), Balmenhorn (4 167 m) a na závěr ještě na Vincent Piramide (4 215 m)
  • parádní sjezd z vrcholu až dolů k chatě Rifugio Gnifetti (3 647 m) 
  • nocleh na chatě
Večer při vínku, pivu či čaji:
- lavinová problematika


5. den - KRÁLOVSKÁ ETAPA - NEJVÝŠE POLOŽENÁ CHATA A DALŠÍ PARÁDNÍ SJEZD 😊

Rifugio Gnifetti (3 647 m) - Parrotspitze (4 432 m) - Zumsteinspitze (4 563 m) - Signalkuppe (4 554 m) - Monte Rosa hütte (2 883 m)

    (6 - 7 hodin)   výstup  1 250 m na pásech, mačkách / sjezd 1 650 m  

  • ráno opět míříme zpět nad sedlo Lysjoch (4 264 m)
  • dále máme možnost vystoupit na Parrotspitze (4 432 m)
  • rozhodně ale zamíříme mezi Zumsteinspitze (4 563 m) a Signalkuppe (4 554 m)
  • postupně je zdoláme a na nejvýše položené chatě v Alpách Cap. Regina Margherita si dáme chvíli pauzu a odpočineme si
  • máme před sebou velmi dlouhý sjezd až na chatu Monte Rosa hütte (2 883 m)
  • nocleh na chatě
Večer při vínku, pivu či čaji:
- záchrana po pádu ledovcových trhlin


6. den - KRÁLOVSKÁ ETAPA - PARÁDNÍ TRAVERZ 😊

Monte Rosa hütte (2 883 m) - Stockhornpass (3 387 m) - Adlerpass (3 789 m) - Strahlhorn (4 190 m) - Britanniahütte (3 030 m)

    (7 - 9 hodin)   výstup 950 (+390) m na pásech, mačkách / sjezd 1 250 (+390) m 

  • ráno zamíříme na Stockhornpass (3 387 m). Je to táhlý výstup s perfektní vložkou lezení po skalách
  • krásný sjezd a již následuje výstup na Adlerpass (3 789 m)
  • tady máme možnost se rozhodnout pro výstup na Strahlhorn (4 190 m)
  • ze sedla pak následuje sjezd ledovcem Allalingletscher až na chatu Britanniahütte (3 030 m)
  • nocleh na chatě
Večer při vínku, pivu či čaji:
- doporučené túry podle vašich schopností


7. den - ZÁVĚREČNÁ ETAPA - ALPHUBEL A DALŠÍ PARÁDNÍ SUPERSJEZD 😊

Britanniahütte (3 030 m) - Längflue (2 869 m) - Alphubel (4 206 m) - Saas Fee (1 800 m)

    (6 - 9 hodin)   výstup 1 350 m na pásech, mačkách / sjezd 2 400 m  

  • ráno výstup směrem na Längflue (2 869 m)
  • odtud na pásech ledovcem na Alphubel (4 206 m)
  • parádní výhled a rozloučení se pohledem s celou Monte Rosou
  • následuje sjezd až dolů do Saas Fee
  • návrat do penzionu, možný odjezd domů
Večer při vínku, pivu či čaji:
- závěrečné promítání, povídání o životě, ...


8. den - ODJEZD DOMŮ

Saas Grund

    parkoviště je přímo u penzionu

  • odjezd po snídani, podle dohody možnost odjezdu domů již předchozí den navečer 


Důležitá poznámka:
Trasa jde projít samozřejmě jen za bezpečných podmínek, v opačném případě je k dispozici celá řada parádních variant 😊





DOPORUČENÍ

FYZIČKA:
Snažte se prosím na tento „výlet“ dobře připravit, usnadní vám to pak celkový průběh.
Výstupy budou vedeny v celkem pohodovém tempu, ale … ale přesto se jedná o celkem náročnou akci 😊

AKLIMATIZACE:
Budeme se pohybovat postupně ve vyšších a vyšších nadmořských výškách a bez dobře probíhající aklimatizace by mohly být tyto výstupy problematické!


Obtížnost

Medium

Rezervace

Měl bych zájem

Termín

17. - 24. 4. 2021, poslední 4 místa!

Cena

15 900 Kč

CENA ZAHRNUJE
  • Horský vůdce UIAGM (včetně jeho nákladů na místě)
  • fotografie z celé akce
  • zapůjčení nutné a kvalitní výzbroje
  • Certifikát na památku
DALŠÍ NUTNÉ NÁKLADY
  • doprava (Praha - Zermatt cca 870 km), nakombinujeme
  • vlak - cca 8,50,- CHF
  • lanovka - cca 38,- CHF
  • ubytování s polopenzí - 5x cca 67,- CHF
  • ubytování v pensionu - 2x cca 40,- CHF 
UBYTOVÁNÍ

Rifugio Teodulo (3 317 m)
11028 Valtournenche AO, Itálie
(45°56'38.576"N, 7°42'30.799"E)
Email: info@rifugioteodulo.com
Telefon: +39 0166 949 400

Monte Rosa hütte (2 910 m)
3920 Zermatt, Švýcarsko
(45°57'24.852"N, 7°48'52.407"E)
Email: info@monterosahuette.ch
Telefon: +41 27 967 21 15

Capanna Giovanni Gnifetti (3 647 m)
Località Garstelet, 11020 Tache AO, Itálie
(45°53'59.193"N, 7°50'59.398"E)
Email: info@rifugimonterosa.it
Telefon: +39 348 141 5490

Britannia hütte (3 030 m)
3905 Saas Fee, Švýcarsko
(46°3'36.218"N, 7°56'6.085"E)
Email: info@britannia.ch
Telefon: +39 0125 366113

HOROLEZECKÉ A LAVINOVÉ VYBAVENÍ ZDARMA
Máme pro vás připravené špičkové kompletní Horolezecké a Lavinové vybavení ZDARMA k zapůjčení:
- PŘILBA, MAČKY, CEPÍNY, SEDACÍ ÚVAZEK, KARABINY, PRUSÍKY, ...
- LAVINOVÝ PŘÍSTROJ, SONDA, LOPATA, AIRBAG, SNĚHOVÝ RASTR



Počet osob na guida

1 guide / 6 klientů

Místo konání

VYBAVENÍ

Pojištění - Záchrana

Osterreichische Alpenverein
Výhodné celoroční pojištění do hor, slevy na chatách

Doporučujeme účinné pojištění (včetně záchranné akce, hledačky, zásah vrtulníku, ...)

Pojištění - Storno

ERV - Evropská pojišťovna Allianz
Pojištění storno poplatků

NA LOVU PRAŠANU ANEB NÁVRAT KE KOŘENŮM LYŽOVÁNÍ 

SKIALPY, FREERIDY
Za těmito pojmy se neskrývají žádné nové disciplíny pro pár poblázněných nadšenců. Jedná se naopak o aktivity, které lidé provozovali více méně již v dobách, když lyžování vznikalo. A náznaky o existenci něčeho, co bychom mohli označit za počátky lyžování, existují na kresbách starých zhruba 4000-4500 let.

A dnes je patrný výrazný nástup zájmu o lyžování a pohyb volném terénu. Vše se vrací ke kořenům. S trochou nadsázky se dá tvrdit, že sjezdování, běžky či skoky jsou vlastně jen určitou odbočkou ve vývoji lyžování. Lidé dnes ale nejsou jako kdysi motivováni lovem divoké zvěře či bojem s jiným kmenem.

Když se nad tím trochu zamyslím, tak se možná motivace zase tolik nezměnila -) Místo lovu zvěře si představme pocit, když se podaří „ulovit“ první lajnu v nějakém parádním svahu plného krásného prašanu. A co ostatní freerideři? Je to vlastně znovu boj - boj o prvenství, tentokrát ale spíš o zážitky než o život. Nebo by to tak alespoň mělo být 😊


O SVOBODĚ
Existuje řada lyžařských disciplín. I freeride či skialpinismus se dělí na další kategorie a je na svobodné volbě jednotlivce, jakým se vydá směrem. Někoho lákají výstupy na odlehlé vrcholy, jiného zase sjezdy v extrémních žlabech, další miluje vícedenní horské přechody a někdo rád závodí při výstupech do kopce.

Každý freerider nebo skialpinista tělem a duší je v první řadě člověk s velkým srdcem a svobodnou duší. A právě svoboda, je to nejúžasnější, co se dá na horách ještě v dnešní době hledat. „Každý se může rozhodnout, zda budete stoupat tímto sedlem, nebo se vydá přes jiné, či kudy sjede. Vyzdvihuji pojem svobody, ale ruku v ruce s ní jde odpovědnost za vás samotné, za vaší rodinu někde doma a v mém případě především za mé klienty, nebo kamarády a parťáky přímo v terénu. Tím se dostáváme k bezpečnosti a rizikům, které může příroda přichystat.


RIZIKO LAVIN A LAVINOVÉ PARADOXY
Největším a všudypřítomným problémem jsou laviny. Jejich problematika je velice komplikovaná, a proto nedává šanci a na jednoduché rady. A i pro velmi zkušené tento fenomén často znamená obrovský problém. Vždy bude existovat určité ale. Existují ovšem základní pravidla, jejichž dodržování dává maximální šanci.

K nim patří lavinové vybavení (lavinový přístroj, sonda a lopata případně i airbag), nácvik záchranné akce a souhra celé skupiny, zvážení velikosti skupiny a správné volby trasy, dodržení pravidel pohybu v lavinovém terénu (pro výstup i sjezd), taktiky jízdy, bezpečnostních rozestupů, rozpoznání kritických míst, změn počasí a samozřejmě porozumění proměnám sněhu.

Současně s těmito pravidly dochází i k lavinovým paradoxům. „Tím prvním je to, že poměrně drahé lavinové vybavení si lidé kupují i přesto, že věří, že ho nikdy naostro nepoužijí. Druhý paradox spočívá v tom, že i když člověk investuje spoustu peněz do lavinové výbavy, tak jeho vyšší třída může pomoci jen parťákovi a nikoliv jemu samotnému. K vlastní záchraně je nejlepší co nejlépe vyzbrojený a vycvičený kamarád, a to by mělo být po ostatních členech túry důrazně vyžadováno. Zasypanému by totiž pak mohl stačit k záchraně pouze slušný lavinový vysílač, otázkou ale zůstává, kdo bude ten zasypaný a kdo bude zachraňovat 😊


NA POHODU
Při výstupu horským terénem se většinou těším na nějaký úžasný sjezd. Zastávám názor, že každý vyšlápnutý výškový metr si zaslouží co nejlepší zážitky při sjezdu. Často se přistihnu, že samotný vrchol mě přestává bavit a už se zajímám o parádní varianty sjezdu. S tím souvisí i vybavení.

Na horské přechody či kratší túry si musím vystačit s malinko lehčími lyžemi (pozor i tuhost je důležitá), tak okolo 1300 - 1500 g se šířkou pod patou okolo 100 mm. Užší lyže prostě nebrat. Vázání jsem vyzkoušel to nejlehčí závodní a samozřejmě velmi rychlé závodní pásy přes celou šířku lyže. U bot jsem si zvyknul opět na nízkou váhu, ale zajímá mě i tuhost při sjezdech.


POHRÁVAT SI S LYŽEMA
Jedna věc je jízda po sjezdovce. Ta odpustí spoustu chyb. A pokud lyžař nevjede do volného terénu, tak na ně možná ani nikdy nepřijde. Naopak volný terén vyžaduje trochu něco jiného. Kdo v něm chce jezdit, musí se z jízdy na sjezdovkách přeorientovat. Držet spíš užší stopu a mnohem méně tlačit na hrany. Je potřeba provádět všechno jemně, plynule a lehce, prostě žádné zbrklé pohyby. Jednoduše si jen tak s lyžemi na sněhu pohrávat až chytíte správný rytmus a zjistíte, že to je mnohdy snazší než na sjezdovce. A zdaleka ne tak tvrdé. Odměna bude sladká 😊

Samozřejmě některé typy povrchů vám to „nedají“ jen tak. Vymazlené bývají především ostré krusty, které když už jezdce chytí, tak nepustí… Ale o to víc je pak třeba si vážit, když se v takovémto terénu rozjezdíte, anebo naleznete neporušené prašanové svahy bez jediného náznaku krustičky. Obdobné pocity se dostavují i v momentech, když i přesto, že jsou svahy široko daleko rozježděné, najdete skvělé a panenské úseky. Nakonec zjistíte, že se z vás stávají nekompromisní lovci přesně takových sjezdů a rychle pochopíte, jak se asi kdysi lidé cítili na prastarých lyžích, když se jim podařilo ulovit třeba mamuta 😊



UKÁZKY Z NAŠICH AKCÍ

Členství v:
Spolupráce s:
Partneři