STUBAI HAUTE ROUTE 01/2023

13.02.2023

Jedna z dalších parádních vícedenních túr v Alpách!!! Jen pár kilometrů jihozápadně od Innsbrucku se rozkládají Stubaiské Alpy, další parádní skialpová aréna. Stubai je známý svým pohodovým lyžováním a často je zde více sněhu a lepší podmínky než v jiných částech Tyrolska.

I přes blízkost Innsbrucku, má Stubai velmi divokou atmosféru odlehlých hor. Kompletní přechod přes chaty a čisté panenské pláně, naprosto dokonalé počasí a především super parta!

PONDĚLÍ
Sraz na parkovišti přímo u lanovky ve středisku Stubaier gletscher - Mutterberg. Rychle doplníme chybějící vybavení a hurá na lanovku. Počasí je fantastické a rozhledy berou dech Na hřebenech panuje dokonalé počasí. A proto v klídku najíždíme do prvního a celkem ostrého žlabu a naše cesta tak opravdu začíná. Nejprve narážíme na sníh výrazně poznamenaný silným větrem z předchozích dní. Na druhou stranu jsem si ze znalosti posledního průběhu počasí naprosto jistý, že prašan najdeme Hned další metry mi dávají za pravdu a v dolní části ledovce Sulztalferner směrem na chatu Amberger hutte (2 135 m) si užíváme celkem slušnou jízdu a to si ještě vystoupáme za dalším parádním sněhem ... Nocleh na této osamocené chatě potěší každého skialpinistu, prostě pohoda a klídek

ÚTERÝ
Ráno vyrážíme směrem k vrcholu Kuhscheibe (3 187 m). Cesta je tentokrát výrazně bezpečnější a hlavně plná PRAŠANU! Když se dostáváme pod samotný výstup je jasné, že po hraně to dnes půjde skvěle. Po výstupu na vrchol se můžeme rozhlédnout všude kolem. Po trochu opatrném počátečním sjezdu najíždíme do dalších a dalších panenských prašanových sněhů, kam si ještě vystoupáme. Cesta k chatě nám přichystá ještě další a další možnosti takovýchto malovánek … Dnes jsme dali cca 1 500 m převýšení a to úplně NAPOHODU 😊

STŘEDA
Den D,
dnes míříme na další skvělou chatu – Franz Seen hutte (2 147 m). Cesta je tentokrát výrazně lepší. Míříme do sedla Wildgratscharte (3 168 m). Nahoru se dostaneme pomocí feráty a dolu spouštím každého po jednom na laně. Pak následuje celkem dlouhý sjezd a opět jsme vychytali nádherný prašan.

ČTVRTEK
Dnes se vlastně vracíme zpět k autům. Čeká nás celkem dlouhý sjezd a místy i nad skalami – NO FALL ZONE! A dnes se zadařil i přesto jeden Hopík, ale vše dopadlo nakonec dobře 😊

Parádní vícedenní túra s naprosto fajn lidmi v naprosto úžasných horách.
Poděkování patří i Pánubohu prašanu, že k nám byl až tak štědrý