SKIALPOVÝ KURZ EXPERT 2019 – KRÁLOVSKÁ WILDSPITZE A DALŠÍ PARÁDNÍ TÚRY

25.02.2019

Naše vyhlášená a hlavně naše originální akcička konečně zase na Wildspitzi 😊  Předpověď počasí byla sice téměř perfektní a laviny byly na jedničce ...

PONDĚLÍ
Setkání na parkovišti proběhlo naprosto bez problémů. Obavy se mě zmocňovaly při pohledu na některé "batůžky" 😊 Letos nastupujeme lanovkami, supr počasí a podmínky s parádními výhledy je škoda strávit výstupem zařízlým údolím ... Cesta od sedla ledovcem je najetá celkem v klidu a bez problémů a tak dojedeme až těsně pod „náš“ domeček. Tady jsou již ubytovaní další skialpinisté a tak se poskládáme pěkně do každého pokojíku a dokonce krásně vyjde pro každou partičku jeden stoleček 😊 A my tam motáme na úvod uzlíky …

ÚTERÝ
Dnes jsme se vypravili směrem k Bligspitzi. Krásná a dlouhá túra téměř v panenském sněhu. Nejprve příprava nad mapou a pak vyrážíme podle naplánovaných bodů vzhůru. Krásný výstup až do sedla, poslední serpentýny jsou celkem výživné. Pak už jen krátký hopík z převěje a potom krásný sjezd až na chatu. Večer jsme se vrhli na transportní prostředky, slaňování, jištění, …

STŘEDA
Náš plán na dnešek je jasný - Wildspitze. Vstáváme v 6.00 a po 7.20 vyrážíme na pásech vzhůru. Jdeme na to oklikou, túra přes dvě hezký sedla má své velké kouzlo 😊 Samotný výstup pod Wildspitzi nás zastihuje již krapet unavené, ale nakonec se úspěšně kocháme neskutečnými výhledy přímo od vrcholového kříže. Velká gratulace všem. Pak následuje opravdu velmi dlouhý, dlouhý sjezd zase až pod „nás“ domeček. Tady nás čeká malé překvapení ve formě pravé americké diskotéky s rakouským guidíkem. Amící paří v kuchyni a my se ještě vrháme do trhlin.

ČTVRTEK
Čas odjezdu domů, ještě se ale pustíme do dalšího parádního výstupu, který má své kouzlo, ale i svou obtížnost. Tolik strmých otoček se málokde najde 😊 Sjezd je skvělý v naprosto perfektním sněhu!