SKIALPOVÝ KURZ EXPERT 01/2017

22.02.2017

(RAKOUSKO, Wildspitze 22. - 25. 2. 2017)

Předpověď počasí byla sice téměř perfektní, ale situace lavinová budila spíše respekt ... Podle některých našich expertů ale jen "dvojka až trojka"

Naše vyhlášená a hlavně originální akcička konečně zase na Wildspitzi :-)

STŘEDA
Setkání na parkovišti proběhlo naprosto bez problémů. Obavy se mě zmocňovaly při pohledu na některé "batůžky" :-) Výjezd lanovkami a už najíždíme do ledovce. Stopy dolů nevedly žádné a povrch byl krásně přefoukán novým sněhem. Vzhledem k tomu, jak málo sněhu v Alpách je, se jednalo o celkem nepříjemnou situaci. Nakonec pozorným sledování náznaků starších stop jsme celým ledovcem projeli až na jeho konec. A tady nás zastavil asi nejhorší úsek, krátký traverz pod chatu Taschachhaus. Nafoukané desky v kombinaci s plovoucím sněhem ve spodku nás otočily a my tak sjížděli až k nákladní lanovce a odtud znovu a bezpečněji na pásech do našeho domečku.

ČTVRTEK
Náš původní plán jsme trochu upravili a dnes jsme se vypravili směrem k Bligspitzi. Krásná a dlouhá túra v panenském sněhu. Nejprve příprava nad mapou a pak jsem se snažil klukům vysvětlovat přeměnu sněhu a ukázali jsme si dvakrát, jak vše pozorovat v celém sněhovém profilu. Krásné ukázky vysypávajícího se sněhu s několika vrstev :-) Pár úplně čerstvých lavinek a pak už jen krásný sjezd až na chatu. Večer jsme se vrhli na uzlíky a dali jsme dokupy i perfektní svozný prostředek :-)

PÁTEK
Příchod fronty a celodenní sněžení nám umožnili věnovat se podrobně lavinovým přístrojům, vytahování kamaráda z trhliny, prusíkování v kolmé stěně, navazování na krátké lano, ... a pak samozřejmě příprava na hlavní bod programu - výstup na Wildspitzi.

SOBOTA
Vstáváme v 5.00 a vyrážíme nikoliv do kopce, ale pěkně dolů až k autům :-)Někdy je prostě lepší udělat delší odbočku, abyste si vrchol perfektně užili :-) V autech necháme většinu vybavení a na "lehko" vyrážíme lanovkami znovu nahoru do sedla pod samotnou Wildspitzi (s malou a důležitou pauzičkou na štrůdlík s vanilsóóósem :-) Pak se zapojujeme do šlapání stopy a za chvíli jsme na místě depozitu pro lyže a jdeme do maček. Výstup na krátkém laně se zajištěním vrcholové partie byl dalším perfektním nácvikem :-)

Neskutečné výhledy po celou dobu výstupu byly korunované pohledy od kříže. Velká gratulace všem. Pak sjezdík v prašánku, krátký "výbeh" do sedla a už sjíždíme k lanovkám a do hospody. Super timing s opravdu nádherným zážitkem v echt alpském stylu v panenském sněhu na jedné z nejvyšších hor Rakouska.

Perfektní parta, díky kluci za krásný společný čas v horách :-)