MOUNTAIN ACADEMY 05/2010 – BABÍ LÉTO, JAK MÁ BÝT :-)))

18.09.2010

(ŠVÝCARSKO, Saas Grund 18. - 25. 9. 2010)

Chcete se sami vydat na čtyřtisícovku? Pojeďte si to nejprve vyzkoušet do naší horské školy - MOUNTAIN ACADEMY… Uvidíte, že vám to pak půjde mnohem snáz a hlavně BEZPEČNĚJI!!!

A v Saastalu pokračujeme DÁL. V Údolí víl jsme zahájili další díl našeho vzdělávacího cyklu Mountain Academy ...

19. 9. – 20. 9. – NEDĚLE, PONDĚLÍ - WEISSMIES
Další parádní dny. Dopoledne věnujeme uvodní přednášce a výzbroji a uzlování :-))) A brzy po obědě vyrážíme na Almageller hűtte (2 894 m). Tento nádherný úvodní výstup nás přivádí pod náš první čtyřtisícový vrchol Weissmies (4 027 m). Vychutnáváme si pohodový večer při krásném západu slunce a několika lahviček výborného vína.

Ráno ještě za tmy nastupujeme. Cesta nám celkem ubývá a to ještě probíhá intenzivní výcvik přímo v pohybu. Postup na mačkách, strmé sněhové svahy, lehčí skalní terén, spojovací a úzký sněhový hřebínek, VRCHOL a na závěr sestup celkem komplikovaným ledovcovým terénem s obrovskými trhlinami a hrozícími séraky, ... Restauraci u nejlakomější chatařky na světě pak jen míjíme a sjíždíme lanovkou dolů.

21. 9. – ÚTERÝ - JEGIHORN
Probudili jsme se do nádherného dne. Dnešek vyšel opět parádně: sluníčko a teplo jen na tričko!!! Celý náš tým vyráží lanovkou na stanici Kreuzboden (2 400 m). Naším cílem je již tradičně vyhlášená ferrátka na Jegihorn (3 206 m). Po krátkém úvodu a instruktáži vyrážíme po ocelovém laně vzhůru. Někdo jde „čistě“ někdo leze po všem :-))) Snažíme se ale především o nácvik lezení dvojice na ferrátových setech s dopomocí horolezeckého lana a s klasickým dojišťováním parťáka. Výstup nám parádně ubíhá. Dalších lidí na ferrátě není moc. Časově to stíháme i s malou rezervou a tak jsme si užili další krásný den.

22. 9. – STŘEDA – ALLALINHORN
Další parádní den. Vyjíždíme do Saas Fee, jedeme lanovkou na Felskinn a pak Metrem do půlky tunelu a už vyrážíme na úžasný Hohlaubgrat. Po něm stoupáme vzhůru k Allalinhornu (4 027 m). A za moment stojíme u vrcholového kříže. Je to po včerejšku takový lepší ... Sestup jsme tentokrát seběhli razdva a už si vychutnáváme pohled na naši velkolepou trasu z oken otočné restaurace.

23. 9. – ČTVRTEK – MONT BLANC DU TACUL
Další parádní den, ale bohužel tento týden již poslední :-( Na Mont Blanc nám to z časových důvodů nevyjde, blíží se na nás velká studená fronta. Rozhodujeme se ale i přesto, že vyrazíme do Chamonix. Výlet lanovkou na Aiguille du Midi (3 842 m) a následný výstup na Mont Blanc du Tacul (4 248 m) stojí opravdu za to. Krásné výhledy, skoro jasno a to vše hlavně téměř bez větru ...
Večerní procházka v tuto dobu naprosto poklidným Chamonix jen podtrhuje parádní atmosféru a na večer se vracíme zpět do našeho penzionku :-)

24. 9. – PÁTEK – ZATAŽENO A PAK PRŠÍ A PRŠÍ ...
Předpověď se vyplnila. Vydali jsme se do garáží do Saas Fee. Náš trénink jsme začali slaňováním, prusíkováním a protože se výrazně ochladilo, další nácviky jsme se rozhodli dělat přímo v našem penzionku v jídelně :-)
Večer jsme se věnovali průvodcům, mapám, orientaci v terénu a samozřejmě i velmi dobrému vínku. Bylo to moc fajn :-)