MONTE ROSA – ÚPLNĚ KOMPLETNÍ PŘECHOD 02/2020 18 + 1x 4000 m ZA 4 DNY!!!

23.07.2020

Přechod hlavního hřebene mezi Matterhornem a Monte Rosou nabízí neskutečné hřebenovky na ostří nože, nejvyšší polohy Alp, nekonečné výhledy. Naprosto dokonalá linie 😊, ale hlavně VELKOLEPÝ POČIN!

Po třetím dílu Mountain academy hned další den vyrážím na Monte Rosu znovu, tentokrát již po čtvrté 😊 Podmínky jsou skvělé a počasí slibuje také fantastický průběh i když při nástupu a pak i na závěr při návratu na vláček se na nás valí mraky a déšť …

ČTVRTEK 23. 7. 2020
Večerní sraz v kempu a začíná připrava na zmrzlý sníh, led a minimum kyslíku 😊 Mačky, cepíny, sedáky, přilby, péřovky ... 😊

PÁTEK 24. 7. 2020
Ráno Dan s Evou vyráží na aklimatizační túru do Zermattu na chatu Rifugio del Teodulo. Parádní chata, ráno konečně super výhledy.

SOBOTA 25. 7. 2020 – 5x 4000 m
Brzy ráno opět přejíždím do Tasche. Rychle na vláček a už z Zermattu mířím lanovkou na Malý Matterhorn (3 820 m). Tady se všichni setkáváme v restauraci. Kde jinak nejlépe zahájit tento velkolepý traverz tohoto vyhlášeného horského alpského masívu 😊? Počasí nám hned na úvod ukazuje svojí milou tvář. Plánovaný kompletní přechod Breithornu zahajujeme nejprve „podběhnutím“ a hned pak již stoupáme na první čtyřtisícovku v pořadí - Rocia Nera (4 075 m), pak v rychlém sledu následují Breithornzwillinge O (4 106 m), Breithornzwillinge W (4 139 m) s dechberoucími slaněními. Po krátké pauze zahajujeme parádní skalní lezení na Breithorn (Mittelgipfel) (4 160 m). Pak následuje rychlý přechod na Breithorn West (4 164 m). Vše dáváme v klídku a užíváme si neskutečných výhledů. Na další chatu dorážíme právě včas a supr zkratkou 😊

NEDĚLE 26. 7. 2020 – 4X 4000 m
Ráno nás s ohledem na předpověď počasí čeká nejprve výstup na Pollux (4 084 m), pak hned na Castor (4 226 m) a útok na přechod Liskammů. Předpověď nám dává šanci, že se po poledni úplně vypne vítr a tento vyhlášený přechod vyhlášeného hřebene bude naprosto dokonalý. V oblasti Felikjochu je ale vítr obrovský a úplně si s námi pohrává.

Výstup na západní vrchol vyžaduje vrtání šroubů a lezení tak získává daleko větší grády 😊 A jak stoupáme stále výš, tak cítíme, jak se postupně utišuje vítr. Po zdolání této úvodní hradby se pouštíme do samotného hřebínku a opět to je naprostá lahůdka, i když tak trochu bere dech a výrazy v očích jsou stále více vytřeštěnější, a to včetně mých 😊

Právě díky tomu, že jdeme skoro za bezvětří, tak máme čas jít v naprostém klidu. Přechod přes hlavní vrchol je parádně našlápnutý a vzpomínám, jak tady se mnou kdysi byl i Frenky, můj lavinový vlčák 😊

Na chatu Gnifetti dorážíme těsně před večeří a už se na ni strašně těšíme 😊

PONDĚLÍ 27. 7. 2020 – 7x 4000 m
Dneska vyloženě odpočinková túrka, jen 7x 4000 m 😊

Proložili jsme to parádním skalním lezením ve vyšce 4000 m a pak už jen a jen VELKOSBĚR!

Brzy ráno vyrážíme na nenápadný vrchol P. Giordani (4 046 m) a pak hřebenovkou na Vincentpiramid (4 215 m). Pak projdeme kolem bivaku na Balmenhornu (4 167 m) a již míříme na Schwarzhorn (4 322 m) a Ludwigshöhe (4 341 m). Po krátkém vydýchání již stoupáme krásným úzkým hřebínkem na Papouška - Parrotspitzi (4 432 m). A pak hned hurá na nejvýše položenou chatu v Alpách Cap. Regina Margherita (4 554 m).

ÚTERÝ 28. 7. 2020 – jen 3x 4000 m
Dnes nás čeká klíčová etapa, kdy máme možnost vylézt na nejvyšší vrchol Monte Rosy – Dufoursptzi, ale je před námi naprosto klíčová pasáž – sestup z vrcholu Zumsteinspitze (4 563 m). Když dorážíme na tento vrchol, tak se z tohoto místa právě vrací několik otřesených skupinek včetně italského guidíka, který celý večer na chatě mluvil o Dufource ... Jenže my, co patříme k východním hordám, se jen tak nezastavíme 😊

Sestup probíhá perfektně a dokonce jsme nezaznamenali ani žádný větší poryv. Právě zde, nad největší stěnou v Alpách, člověk ocení dobré mačky jistý krok 😊

Pak už jen „dolézáme“ na Dufourspitzi (4 634 m) a po krátkém rozhlédnutí již slaňujeme k poslednímu našemu čtyřtisícovému cíli - Nordend (4 609 m).

Sestup ledovcem k chatě Monte Rosa hutte je v klídku a sníh celkem drží i v tuto hodinu. Jediné, co sledujeme, je vytváření se oblačnosti za Matterhornem. Předpověď bouřek vychází dokonale a my jdeme asi 20 minut v deštíku se zvuky vzdálených hromů.

Asi THE BEST vícedenní túra v nejvyšších částech Alp. Dát všech 18 čtyřtisícovek v řadě je naprosto ojedinělý horolezecký počin, který kromě počasí, vaší techniky a obrovské fyzičky vyžaduje ještě naprosto dokonalý tah na bránu s tím, že PROSTĚ NESMÍTE, ŽADNÝ Z TĚCHTO VRCHOLKŮ VYNECHAT!

Evě a Danovi gratuluji k tomuto obrovskému nasazeEní a těším se na další výstupy 😊