MONTE ROSA – SPAGHETTI ROUTE

11.07.2016

(ITÁLIE, ŠVÝCARSKO, Wallis - 9. - 11. 7. 2016)

V pátek večer jsme končili Mountain academy ve 21.00 a ve 21.10 jsme již s další partičkou ladili program na následující dny. Pak už jen vstávat ve 4.00 a vyrazit

SOBOTA 9. 7. 2016
A ve 4.00 jsem vstával, abychom vyrazili do Zermattu co nejdříve. Čekal nás výjezd lanovkou na Klein Matterhorn, krátká "rozdýchávací" pauza ve zdejší restauraci. A hned poté se vydáváme zatím po zmrzlém sněhu pod Pollux (4 092 m). Naše první čtyřtisícovka. Ve vrcholových partiích se setkávám s kolegou z Zermattu a jeho klienty, jinak je zde naprostý klid :-) Po sestupu se vydáváme na Castor (4 223 m). Výstup nám stěžuje neskutečné vedro a samozřejmě nadmořská výška. Za chvíli ale stojíme na hřebeni a chystáme se na spojovací hřebínek :-) Nakonec to jde jako po másle a brzy se radujeme z druhého vrcholu. Následný sestup na chatu Rifugio Quintino Sella (3 620 m) je dlouhý a úmorný v mokrém sněhu.

NEDĚLE 10. 7. 2016
Ráno si krapet pospíme a vstáváme až ve 4.30 :-) Čeká nás nejprve Paso del Naso a to se již vloni proměnilo v neskutečnou ledolezeckou partii :-) A letos je to stejné, nejprve ve strmém svahu po sněhu pod ledovou část, pak vývrtky a rychlý výběh na předních hrotech, další vývrtky a pak ještě jednou a pak už následuje jen velmi strmý sněhový svah a jeho traverzování. Já osobně spěchám dál, čeká nás ještě hodně strmý sestup a slunce se do něj již opírá.

Na závěr se rozhodujeme ještě pro zdolání: Ludwigshöhe (4 341 m), Schwarzhorn (4 322 m), Balmenhorn (4 167 m). Tyto vrcholky patří již do masivu Monte Rosy. Když zbudou síly a chuť tak se ještě pokusíme zdolat Vincentpiramid (4 215 m). Na závěr sestupujeme na chatu Rifugio Gnifetti (3 647 m). tady nás čeká opravdu vynikající večeře a supr spaní.

PONDĚLÍ 11. 7. 2016
Dnešním hlavním cílem je nejvýše položená chata v Alpách - Cappana Regina Margherita na Signalkuppe (Punta Gnifetti) (4 554 m) a pak samozřejmě sestup do Zermattu. Vše probíhalo podle plánu, vrcholová pauza na chatě patří mezi skvělé zážitky a sestup ledovcem k Monte Rosa hutte? Tak to už je něco jiného :-) Průstup přes nespočet trhlin, přeskoků a mini krůčků přes podezřelá místa vás přinutí ke zpomalení ale hlavně k maximální pozornosti. Byl jsem rád, že nás je na laně 5 :-)))

Po krátké pauze na Monte Rosa hutte se vydáváme k vláčku a během závěrečného výstupu stihneme ještě dvě průtrže mračen, ale vše nakonec zvládáme a nakonec i poslední vlak z Vispu se dá stihnout :-)