MONTE ROSA – Spaghetti route 01/2012 - 11x 4 000 m

07.07.2012

(ŠVÝCARSKO, Zermatt 7. - 14. 7. 2012)

MONTE ROSA – Spaghetti route 01/2011 je letos úspěšně za námi. Překonávali jsme postupně veškeré nástrahy, počasí nám přálo a my si tak mohli na závěr dát zasloužený čaj na nejvýše položené chatě v Alpách :-)))

Tentokrát jsem měl tu čest doprovázet, jestli to tak mohu říct, staré známé :-))). Zažili jsme spolu nádherné počasí a nádherné výhledy po neskutečných ledovcích Monte Rosy, ale zažili jsme i zimu, únavu ale i parádní večeře na chatách ... Prostě skvělý přechod jednoho z nejvyšších horských masívů v Evropě!!!

8. 7. – NEDĚLE
Parádní počasí a tak směřujeme přímo na Monte Rosu. Hned nad ránem všichni přejíždí do Täsche, vláčkem do Zermattu. Pak hurá k lanovce. Výjezd druhou lanovkou na Klein Matterhorn. Obhlídka vrcholu a restaurace a čekání na mne. Tento moment je domluvený jako aklimatizace pro Míšu. Pak má následovat společný sestup na chatu Testa Grigia. Jenže mne nahoru už lanovkáři nepustí a tak se scházíme až na chatě a já se přitom pěkně „projdu“ v pěkně mokrém sněhu :-))) Chata ale stojí za to, jsme tady úplně sami, pohoda :-)))

9. 7. – PONDĚLÍ
Ráno je parádní počasí a tak směřujeme přímo na Breithorn West (4 164 m) a Mittel (4 159 m). Postupujeme pak dál až na Castor. Cesta přes Castor (4 223 m) dnes byla našlápnuta zprava, ale já si myslím, že stará klasika je holt stará klasika a tak jdeme přímo vyhlášeným vrcholovým hřebínkem ostrým jako břitva :-))) Na chatu Rifugio Quintino Sella (3 620 m) sestoupíme za chvilku a užíváme si italské pohody ...

10. 7. – ÚTERÝ
Další brzké vstávání. Počasí je opravdu parádní :-))) Výstup přes Paso del Naso je již tradičně ledový, ale ještě to šlo :-))) Našli jsme zde parádně šlápnutou stopu ještě ve sněhu a tak to dnes jde jako po másle :-) Po sestupu dolů náš další postup míří na Parrotspitzi (4 432 m). Lezeme hřebínek, ale každým výškovým metrem se víc a víc zadýcháváme. Počasí se začíná kazit a tak velím k ústupu na chatu Rifugio Gnifetti (3 647 m). Na první pohled ratejna, ale postarali se o nás famózně. Pokojík jen pro mé klienty, stejně tak skoro celý stůl na večeři a porcelánové talíře s normálními příbory a samozřejmě samotná večeře a celé stolování bylo skvělé!!! 10 z 9 gajdů doporučujei!!!

11. 7. – STŘEDA
Další brzké vstávání. Počasí je opravdu parádní :-))) Trošku tady „zápasíme“ s dalšími skupinkami cestovek, ale nakonec je vše na pohodu a za chvíli se radujeme dnes z první čtyřky Piramide Vincent (4 215 m). Hned od ní míříme na Balmenhorn (4 167 m). Tady se posilníme a vyrážíme vysbíravat poslední čtyřky, které nám ještě dnes zbývají: Schwarzhorn – Corno Nero (4 322 m) a Ludwigshöhe (4 341 m) a na závěr ještě Zumsteinspitze (4 563 m) a nejvýše položená chata v Alpách Capanna Regina Margherita (4554 m). Tady si dáme zasloužený čajík a hned na to míříme dolů k chatě Monte Rosa hütte. Ledovec je ve spodních částech opět pěkně rozbitý, ale podařilo se nám projít v pohodě až dolů. Přespíme tady do dalšího dne a ...

12. 7. – ČTVRTEK
Další a tentokrát velmi brzké vstávání. Počasí je opravdu parádní :-))) Chci vyrážet o něco později, ale můj podupávající tým u dveří mne nenechá :-))) Vyrážíme na Dufourspitzi (4 634 m). Jdeme přes Silbersattel a cesta je až na závěrečný úsek dobře našláplá. Výstup po fixních lanech je sice zabíračka, ale za moment jsme u vrcholového kříže a radujeme se z dosažení tohoto bodu. Sestup k chatě a k vláčku nám pěkně odsýpá a tak jsme brzy v kempu :-)