MATTERHORN Z ITÁLIE 2011 – SNĚHOVÁ BOUŘE NA MATTERHORNU!!!

31.08.2011

(ITÁLIE, ŠVÝCARSKO 31. 8. - 1. 9. 2011)

Výstup na Matterhorn z Itálie má své kouzlo :-) Předpověď se postupně vylepšovala a tak Pavel s Mirkem dorazili a aklimatizovali se ...

Já se v noci vrátil z Grindelwaldu a hned po ránu frčel směr Martigny, kde mne měl nabrat Háček. Spolu jsme pak jeli do Cervinie a málem nedojeli :-))) Kouření z chladiče nás donutilo zastavit a dolít vodu. Krátké zdržení a už vyjíždíme lanovkou na Plan Maison. Kluci na nás zatím čekali na Rifugio Duca degli Abruzzi all'Oriondé, na lehátkách a na sluníčku se skvělým výhledem :-)

Společně pak vyrážíme dál. Kousek od Lvího sedla se navazujeme na lana a začínáme opatrně postupovat ve stále kolmějším terénu k chatě Rifugio Jean-Antoine Carrel. Lezení bylo skvělé, skály vyhřáté a hlavně suché :-))) U chaty už nebyl sníh a tak ho Háček začal dolovat ze západní stěny. Spolu s námi sem dorazilo ještě několik guidů s klienty, dokonce i jeden místňák. Nádherný západ slunce, poslední přípravy a jdeme na kutě :-)))

Máme budíčka nařízeného na 4.00, jenže chvíli po 2. hodině ráno nás budí neskutečná vichřice a sněhová bouře. Záblesky blesků jsou souběžné s hřměním, výboje práskají v nejbližším okolí chaty. Když chci v tento moment vyrazit ven z chaty na záchod, zastaví mne neskutečné sršení ze všech kovových předmětů před chatou!!! A to zatím vůbec netušíme, že někde kousek nad chatou u Velkého lana jsou ještě nějací horolezci, kteří nestihli sestoupit den předtím za krásného počasí ...

Posouváme vstávání až na 7.00 a venku nás čeká nemilé překvapení. Sníh namrzlý všude kolem. Silné poryvy větru ... Nemohoucně polykáme a uvědomujeme si plně naši situaci. Nahoru nemůžeme a dolů to půjde ztuha a na mačkách. Mezitím se kolem nás pokouší propracovat záchranný vrtulník z Zermattu. Ale pokusy jsou v tuto chvíli marné.

Po poradě s místním guidem vyrážíme všichni dolů. Nemá to prostě smysl. Pro kluky je to ale již třetí pokus a všechny tři pokusy zmařila buřina :-( Ta první dokonce vloni přinesla 70 cm sněhu a lavinové nebezpečí uprostřed srpna!!! Slaňujeme postupně dolů a na mačkách jdeme až celkem dost nízko. V koutku duše máme nápad, že se pokusíme dnes ještě dostat na Hornli hutte a zítra bychom dali Matterhorn ze Švýcarska, jenže ... jenže v Itálii nejezdí dál lanovky a to pro nás znamená úplný konec. Bohužel bychom nestihli přejít přes Plateau Rosa na lanovku na Schwarzsee včas a až na chatu by to nebylo v našich silách dát :-((( Loučíme se proto s klukama na Plan Maison a sjíždíme s Háčkem zpět k autu, teda ... to ještě netušíme, že s ním nedojedeme do Chamonix, ale skončíme v Courmayeuru :-)))

Před spaním jsem si procházel knihu návštěv a docela jsme se pobavili :-))) Některé zápisy jsou opravdu fantastický !!!

Nejprve vzpomínka na naše výstupy, které jsem tady našel:
s Pavlem
s Vlastíkem a Martinem
s Láďou a Martinou

No a nyní některé zápisky, které se fakt povedly :-) Musely se tady kolikrát odehrávat divoký věci :-)))

My jsme u jedné z nich tak trochu asistovali, takže až budete někdy v životě chtít zažít opravdu hluboké a dobrodružné zážitky, jeďte na zájezd Mont Blanc a Matterhorn za skvělou cenu a se samozvaným horským, pralesním a jeskyním (možná by bylo lepší kdyžtak s jekynním) vůdcem Jiřím Dutkou s Prahy :-)))

Nadšený budete nejen vy, ale především i všichni ostatní, kteří vás pak, místo svých výstupů budou tahat z vašich lacinných průserů :-))))

Tady je krátké shrnutí některých přímých účastníků :-)))