HAUTE ROUTE STUBAI 2020

12.02.2020

Jedna z dalších parádních vícedenních túr v Alpách!!! Jen pár kilometrů jihozápadně od Innsbrucku se rozkládají Stubaiské Alpy, další parádní skialpová aréna.

Stubai je známý svým pohodovým lyžováním a často je zde více sněhu a lepší podmínky než v jiných částech Tyrolska. I přes blízkost Innsbrucku, má Stubai velmi divokou atmosféru odlehlých hor.

Kompletní přechod přes chaty a neskutečné čisté panenské pláně, dokonalé počasí a především super parta na supr lyžích 😊

STŘEDA
Sraz na parkovišti přímo u lanovky ve středisku Stubaier gletscher - Mutterberg. Rychle doplníme chybějící vybavení a hurá na lanovku. Počasí je fantastické a rozhledy berou dech 😊 Fičí vichr a na hřebenech je celkem hustá oblačnost!!! A přesto najíždíme do prvního a celkem ostrého žlabu a naše cesta tak opravdu začíná. Nejprve narážíme na sníh výrazně poznamenaný silným větrem z předchozích dní. Na druhou stranu jsem si ze znalosti posledního průběhu počasí naprosto jistý, že prašan najdeme a né málo 😊 Hned další metry mi dávají za pravdu a v dolní části ledovce Sulztalferner směrem na chatu Amberger hutte (2 135 m) si užíváme celkem parádní jízdu. Nocleh na této osamocené chatě potěší každého skialpinistu, prostě pohoda a klídek 😊

ČTVRTEK
Ráno vyrážíme směrem k vrcholu Kuhscheibe (3 187 m). Cesta je tentokrát výrazně bezpečnější a hlavně plná PRAŠANU! Když se dostáváme do vrcholových partií, utkví mi v oku parádní svahy kousek vedle 😊, tam jsme ale byli vloni. Po výstupu až k vrcholovému kříži se můžeme rozhlédnout všude kolem, včetně sjezdovek v Söldenu. Po trochu opatrném počátečním sjezdu najíždíme do dalších a dalších panenských prašanových sněhů. Cesta k chatě nám přichystá ještě další a další možnosti takovýchto malovánek …

PÁTEK
Den D
, dnes míříme na další skvělou chatu – Franz Seen hutte (2 147 m). Předpověď počasí nám ale nepřeje. Silná oblačnost a hlavně enormě silný vichr. Výstup nám dá tedy značně zabrat a tak se pod sedlem Wildgratscharte (3 168 m) otáčíme zpět. Vracíme se zpět na chatu Amberger hutte (2 135 m). za svitu čelovek a hned se vrháme k baru a k večeři 😊 Ještě si neodpustím malou poznámku k sestupu ze zmiňovaného sedla, když učíte slaňovat nebo spouštět lidi na laně, zkuste to občas i s lyžema 😊

SOBOTA
Dnes měl být tak trochu odpočinkový den, ale dnes je vše jinak ... dáváme druhý pokus o dosažení Franz Seen hutte (2 147 m) 😊 Tentokrát se počasí jako zázrakem změnilo k naprosté dokonalosti. Samotný výstup si navíc zpestříme "sluneční" variantou 😊 Wildgratscharte (3 168 m) si tentokrát užíváme k naprosté spokojenosti a ... a pak následuje neuvěřitelná dlouhá jízda nemá prostě konce. Po krátké pauze na chatě sjíždíme dolů k taxíku.

Parádní prodloužený víkend s naprosto fajn lidmi v naprosto úžasných horách.

Poděkování patří i Pánubohu prašanu, že k nám byl až tak štědrý 😊