ECRÍNY 2012, ANEB JAK BYLO VŠE ÚPLNĚ, ALE ÚPLNĚ JINAK :-)))

28.04.2012

(RAKOUSKO, ŠVÝCARSKO 28. 4. - 5. 5. 2012)

Ecríny – pohoří, které je i u nás již pomalu velmi známým pojmem. Parádní a trochu tvrdší skialpinismus je tady vyhlášený. Jenže plány jsou věc jedna a realita je věc druhá.

Podmínky a hlavně předpověď počasí nás vyhnaly dokonce i z Wallissu. Míříme na první dny zpět na Silvrettu. Výstupy na Piz Buin, Hintere Jamspitze, Rauherkopf ... patří mezi klasiku. SILVRETTA – POHODOVÉ VÝSTUPY V OKOLÍ PIZ BUINU - výstupy na „lehko“ z jedné chaty nás zachránili :-))) A na samotný závěr se ještě vracíme do Zermattu za nejkrásnějším ledovcovým sjezdem v Alpách :-)))

Naší základnou se opět stává Weisbadenerhütte (2 443 m). Tady jsme letos jako doma a naše vlajka Alpy4000.cz nám vždy ukazuje místo, kde budeme stolovat :-))) První den postupujeme směrem na Rauherkopf (3 101 m). Pak už jen sjezd k chatě a výborná večeře.

Další výstup míří na Piz Buin (3 255 m). Dnes je počasí krapet horší a tak vyrážíme z chaty téměř sami. Za námi je jen skupinka s francouzským guidem. Výstup na samotný vrchol je dnes sice trochu drsnější, ale podmínky jsou opět skvělé. U kříže jsme za chvíli. V klidu sestoupíme do sedla a pak už frčíme mlhou dolů k chatě.

Další den vyrážíme na Hintere Jamspitze (3 156 m). Dnes je počasí naopak vynikající. Výstup je dnes velmi snadný a ze spojovacího hřebínku si nenápadně obhlížím unikátní možnost sjezdu parádním žlabem, téměř ze samotného vrcholku. Směr jízdy míří do Švýcarska k chatě Tuoi. Skvělý a především panenský firn si užíváme naplno :-) Zastavujeme kousek nad chatou a pak míříme opět pod Dreilanderspitze. Je krásně, zatím jsme v pohodě a tak stoupáme až na samotný vrchol ke kříži. Pak nás ještě čeká na závěr jeden z nejkrásnějších sjezdů v okolí a opět je téměř panenský :-)))

Chata dnes zavírá a i my se chceme přesunout zpět do Zermattu. Rozhodujeme se o přechod přes několik sedel okolo chaty Silvrettahutte, ale lavinézní podmínky nás nutí otočit se zavčas směrem dolů. Večer jsme v Saas Grundu, doma :-)

Hned zítra první lanovkou z Zermattu na Klein Matterhorn a pak nás čeká úžasný průjezd úžasným ledovcem Schwarzgletscher na Monte Rosa hutte (2 883 m). Tady se má počasí krapet kazit a tak ráno sjíždíme za naprosté mlhy a za fúry nového sněhu ledovcem dolů směrem do Zermattu. Skoro celou cestu prorážíme my a za námi se vezou bloudiví frantíci :-))) Pak už jen k lanovce na Furi a jsme u aut.

Tak snad ty Ecríny příště klapnou :-)))