Kompletní nabídka

ECRÍNY HAUTE ROUTE
Skialpové túry

Několikrát jsme během posledních letních sezón navštívili toto u nás zatím celkem neznámé pohoří. Stačil ale moment a já se do těchto nádherných hor okamžitě zamiloval. Jeho štíty dosahující i přes 4 000 m se vypínají v pyšných linkách strmě k nebi. Trochu skromné, ale přesto nádherně tvarované ledovce svou bílou barvou podtrhují svou jedinečnost v těchto zeměpisných šířkách.

A člověk, který miluje sjezdy ve strmých horských terénech ať už v prašanu nebo v krapet naměklém firnu, okamžitě ví, že se sem musí podívat i v zimě …

Touto nabídkou jsme se pro vás pokusili připravit super výlet do těchto překrásných hor. Snažili jsme se tak pro vás vybrat jedny z nejkrásnějších túr v oblasti pohoří Écrins spojených do elegantního a jedinečného přechodu.

„Sci alpinismo“ v názvu akce naznačuje, že nepůjde pouze o „sci“ tedy lyže (možnost i snowboardu) a pořádné sjezdy, ale i o „alpinismo“ tedy lezení strmých žlabů s mačkami na nohou a s cepínem v ruce, slaňování, dolézání až na samotné a celkem nepřístupné vrcholky, …

A abyste si z tohoto výletu odnesli i něco navíc, můžeme si ho navíc perfektně zpestřit praktickým nácvikem dalších potřebných dovedností:
- lavinová problematika
- záchrana po pádu ledovcových trhlin
- orientace v terénu, ...

CHARAKTER
- opravdový skialpinismus v opravdovém skialpinistickém ráji se vším, co k tomu patří!
- všudypřítomné štíty, ostrá sedla a hřebínky, strmé sněhové svahy, dlouhé a parádní sjezdy!!
- vysoká škola i pro lavinové experty!

PŘEDPOKLADY
Túry určené i pro začátečníky a středně či více pokročilé


NAŠE NABÍDKA:

  • HAUTE ROUTE ECRÍNY
    Termín akce na dotaz
    Haute route "sci alpinismo" traverz

HAUTE ROUTE ECRÍNY

„Sci alpinismo“ v názvu akce naznačuje, že nepůjde pouze o „sci“ tedy lyže a pořádné sjezdy, ale i o „alpinismo“ tedy lezení strmých žlabů s mačkami na nohou a s cepínem v ruce, slaňování, dolézání až na samotné a celkem nepřístupné vrcholky, …

Program

1. den - DOJEZD NA MÍSTO, NOCLEH

la Grave

    parkoviště je přímo u penzionu

  • příjezd večer do la Grave
  • ubytování a kontrola vybavení
  • nocleh v penzionu


2. den - ROZJEŽDĚNÍ

la Grave

    parkoviště je přímo u penzionu

  • rozježdění a kontrola sněhových a lavinových podmínek v oblasti la Grave
  • nácvik lavinové záchrany a některých horolezeckých technik
  • nocleh v penzionu


3. den - ŮVODNÍ ETAPA - COL DE LA GIROSE A PARÁDNÍ SJEZD 😊

la Grave - Refuge du Châtelleret (2 225 m)

    (4 - 6 hodin)   výstup 1 720 m lanovkou, 886 m na pásech / sjezd 1 014 m 

  • první lanovkou z la Grave (1 481 m) na její horní stanici Gare des Ruillans (3 220 m), je tady i vlek až na Dôme de la Lanze (3 568 m)
  • krátký výstup až na Col de la Girose (3 514 m) a odtud možná i pomocí slanění sjezd na ledovec Glacier de la Selle k Breche du Rateau (3 235 m)
  • následuje famózní sjezd a na samotný závěr nás ještě čeká výstup na chatu Refuge du Châtelleret (2 225m)
  • nocleh na tomto „Orlím hnízdě“
Večer při vínku, pivu či čaji:
- mapy, GPS, příprava túry, …


4. den - PARÁDNÍ ETAPA - GLACIER DE LA MEIJE A DALŠÍ PARÁDNÍ SJEZD 😊

Refuge du Châtelleret (2 225 m) - Refuge de l´Aigle (3 450 m)

    (6 - 8 hodin)   výstup 1 600 m na pásech, mačkách / sjezd 400 m

  • ráno výstup do sedla Bréche de la Meije (3 357 m)
  • další úžasný sjezd ledovcem Glacier de la Meije
  • traverz a výstup do sedla Passage du Serret du Savon (3 399 m)
  • následuje krátký přechod k chatě Refuge de l´Aigle (3 450 m)
  • tady budeme spát, ale my si ještě můžeme vyšlápnout „na lehko“ směrem k La Meije (3 983 m), kam až se nám podaří se vydrápat, bude záviset na aktuálních sněhových podmínkách, sjezd zpět k chatě
  • nocleh na chatě
Večer při vínku, pivu či čaji:
- doporučená výzbroj a výstroj (srovnání cena x výkon, tipy, ...)


5. den - PARÁDNÍ ETAPA - GLACIER DE HOMME A DALŠÍ PARÁDNÍ SJEZD 😊

Refuge de l´Aigle (3 450 m) - Refuge de l´Alpe de Villar d´Arene (2 077 m)

    (5 - 6 hodin)   výstup 250 (+1 000) m na pásech, mačkách / sjezd 715 (+1 000) m  

  • ráno další super parádní sjezd ledovcem Glacier de Homme až k Pas d´Anna Falque (1 735 m)
  • následuje krátký výstup k chatě Refuge de l´Alpe de Villar d´Arene (2 077 m)
  • tady budeme spát, ale ještě bychom si mohli vychutnat opět „na lehko“ další krásný výstup a následný sjezd ze sedla pod Pic de Chamoissiere (3 207 m)
  • nocleh na chatě
Večer při vínku, pivu či čaji:
- lavinová problematika


6. den - KRÁLOVSKÁ ETAPA - REFUGE ADÉLE PLANCHARD 😊

Refuge de l´Alpe de Villar d´Arene (2 077 m) - Refuge Adéle Planchard (3 169 m)

    (6 - 8 hodin)   výstup 1 100 m na pásech, mačkách  

  • dnes nás čeká velmi náročný den
  • výstup se vším všudy a který opravdu stojí za to přes Breche de la Plate des Agneaux na Pic de Neige Cordier (3 614 m)
  • odtud už sjezd do sedla Col Émile Pic (3 483 m)
  • ze sedla průjezd ledovcem Glacier des Agneaux až na další ledovec Glacier de la Plate des Agneaux
  • odtud už „jen“ výstup na chatu Refuge Adéle Planchard (3 169 m)
  • nocleh na chatě
Večer při vínku, pivu či čaji:
- záchrana po pádu ledovcových trhlin


7. den - ZÁVĚREČNÁ ETAPA - GLACIER DE LA GRANDE RUINE A DALŠÍ PARÁDNÍ SJEZD 😊

Refuge Adéle Planchard (3 169 m) - la Bérarde (1 713 m) - la Grave

    (3 - 5 hodin)   výstup 550 m na pásech, mačkách / sjezd 2 000 m  

  • z chaty výstup na La Grande Ruine (3 712 m)
  • parádní sjezd přes Col de la Casse Déserte (3 483 m) ledovcem Glacier de la Grande Ruine až pod chatu Refuge du Châtéllert (2 232 m)
  • odtud už po dně údolí do la Bérarde (1 713 m)
  • busem nebo taxíkem zpátky do la Grave
  • nocleh v penzionu
Večer při vínku, pivu či čaji:
- doporučené túry podle vašich schopností


8. den - ODJEZD DOMŮ 

la Grave

    parkoviště je přímo u penzionu

  • odjezd po snídani, podle dohody možnost odjezdu domů již předchozí den navečer



Důležitá poznámka:
Trasa jde projít samozřejmě jen za bezpečných podmínek, v opačném případě je k dispozici celá řada parádních variant 😊




DOPORUČENÍ

FYZIČKA:
Snažte se prosím na tento „výlet“ dobře připravit, usnadní vám to pak celkový průběh.
Výstupy budou vedeny v celkem pohodovém tempu, ale … ale přesto se jedná o celkem náročnou akci 😊

Obtížnost

Expert

Rezervace

Měl bych zájem

Cena

13 800 Kč

CENA ZAHRNUJE
  • Horský vůdce UIAGM (včetně jeho nákladů na místě)
  • fotografie z celé akce
  • zapůjčení nutné a kvalitní výzbroje
  • Certifikát na památku
DALŠÍ NUTNÉ NÁKLADY
  • doprava (Praha - La Grave cca 1 190 km), nakombinujeme
  • lanovka - 51,- EUR (po slevě OEAV 44,-) 
  • taxi - cca 15,- EUR 
  • ubytování s polopenzí - 6 - 7x cca 50,- EUR
UBYTOVÁNÍ

Auberge des Trois Frênes (1 650 m)
Rue des Trois Frênes, 05480 Villar-d'Arène, Francie
(45°2'31.587"N, 6°20'10.292"E)
Email: info@3frenes.com
Telefon: +33 4 76 79 90 65

Refuge du Châtelleret (2 225 m)
38520 Saint-Christophe-en-Oisans, Francie
(44°58'32.941"N, 6°17'58.190"E)
Email: refugechatelleret@ffcam.fr
Telefon: +33 4 76 79 08 27

Refuge de l'Aigle (3 450 m)
05320 La Grave, Francie
(45°0'40.574"N, 6°19'28.337"E)
Email: refugedelaigle@ffcam.fr
Telefon: +33 4 76 79 94 74

Refuge de l'Alpe de Villar-d'Arêne (2 077 m)
05480 Villar-d'Arêne, Francie
(44°59'46.296"N, 6°23'4.334"E)
Email: refugealpedevillardarene@ffcam.fr
Email (chatař): refugealpe@free.fr 
Telefon: ++33 4 76 79 94 66

Refuge Adéle Planchard (3 169 m)
05480 Villar-d'Arène, Francie
(44°58'8.000"N, 6°20'42.264"E)
Email: contact@refuge-adele-planchard.com
Telefon: +33 4 76 79 92 14

HOROLEZECKÉ A LAVINOVÉ VYBAVENÍ ZDARMA
Máme pro vás připravené špičkové kompletní Horolezecké a Lavinové vybavení ZDARMA k zapůjčení:
- PŘILBA, MAČKY, CEPÍNY, SEDACÍ ÚVAZEK, KARABINY, PRUSÍKY, ...
- LAVINOVÝ PŘÍSTROJ, SONDA, LOPATA, AIRBAG, SNĚHOVÝ RASTR



Počet osob na guida

1 guide / 6 klientů

Místo konání

VYBAVENÍ

Pojištění - Záchrana

Osterreichische Alpenverein
Výhodné celoroční pojištění do hor, slevy na chatách

Doporučujeme účinné pojištění (včetně záchranné akce, hledačky, zásah vrtulníku, ...)

Pojištění - Storno

ERV - Evropská pojišťovna Allianz
Pojištění storno poplatků

NA LOVU PRAŠANU ANEB NÁVRAT KE KOŘENŮM LYŽOVÁNÍ 

SKIALPY, FREERIDY
Za těmito pojmy se neskrývají žádné nové disciplíny pro pár poblázněných nadšenců. Jedná se naopak o aktivity, které lidé provozovali více méně již v dobách, když lyžování vznikalo. A náznaky o existenci něčeho, co bychom mohli označit za počátky lyžování, existují na kresbách starých zhruba 4000-4500 let.

A dnes je patrný výrazný nástup zájmu o lyžování a pohyb volném terénu. Vše se vrací ke kořenům. S trochou nadsázky se dá tvrdit, že sjezdování, běžky či skoky jsou vlastně jen určitou odbočkou ve vývoji lyžování. Lidé dnes ale nejsou jako kdysi motivováni lovem divoké zvěře či bojem s jiným kmenem.

Když se nad tím trochu zamyslím, tak se možná motivace zase tolik nezměnila -) Místo lovu zvěře si představme pocit, když se podaří „ulovit“ první lajnu v nějakém parádním svahu plného krásného prašanu. A co ostatní freerideři? Je to vlastně znovu boj - boj o prvenství, tentokrát ale spíš o zážitky než o život. Nebo by to tak alespoň mělo být 😊


O SVOBODĚ
Existuje řada lyžařských disciplín. I freeride či skialpinismus se dělí na další kategorie a je na svobodné volbě jednotlivce, jakým se vydá směrem. Někoho lákají výstupy na odlehlé vrcholy, jiného zase sjezdy v extrémních žlabech, další miluje vícedenní horské přechody a někdo rád závodí při výstupech do kopce.

Každý freerider nebo skialpinista tělem a duší je v první řadě člověk s velkým srdcem a svobodnou duší. A právě svoboda, je to nejúžasnější, co se dá na horách ještě v dnešní době hledat. „Každý se může rozhodnout, zda budete stoupat tímto sedlem, nebo se vydá přes jiné, či kudy sjede. Vyzdvihuji pojem svobody, ale ruku v ruce s ní jde odpovědnost za vás samotné, za vaší rodinu někde doma a v mém případě především za mé klienty, nebo kamarády a parťáky přímo v terénu. Tím se dostáváme k bezpečnosti a rizikům, které může příroda přichystat.


RIZIKO LAVIN A LAVINOVÉ PARADOXY
Největším a všudypřítomným problémem jsou laviny. Jejich problematika je velice komplikovaná, a proto nedává šanci a na jednoduché rady. A i pro velmi zkušené tento fenomén často znamená obrovský problém. Vždy bude existovat určité ale. Existují ovšem základní pravidla, jejichž dodržování dává maximální šanci.

K nim patří lavinové vybavení (lavinový přístroj, sonda a lopata případně i airbag), nácvik záchranné akce a souhra celé skupiny, zvážení velikosti skupiny a správné volby trasy, dodržení pravidel pohybu v lavinovém terénu (pro výstup i sjezd), taktiky jízdy, bezpečnostních rozestupů, rozpoznání kritických míst, změn počasí a samozřejmě porozumění proměnám sněhu.

Současně s těmito pravidly dochází i k lavinovým paradoxům. „Tím prvním je to, že poměrně drahé lavinové vybavení si lidé kupují i přesto, že věří, že ho nikdy naostro nepoužijí. Druhý paradox spočívá v tom, že i když člověk investuje spoustu peněz do lavinové výbavy, tak jeho vyšší třída může pomoci jen parťákovi a nikoliv jemu samotnému. K vlastní záchraně je nejlepší co nejlépe vyzbrojený a vycvičený kamarád, a to by mělo být po ostatních členech túry důrazně vyžadováno. Zasypanému by totiž pak mohl stačit k záchraně pouze slušný lavinový vysílač, otázkou ale zůstává, kdo bude ten zasypaný a kdo bude zachraňovat 😊


NA POHODU
Při výstupu horským terénem se většinou těším na nějaký úžasný sjezd. Zastávám názor, že každý vyšlápnutý výškový metr si zaslouží co nejlepší zážitky při sjezdu. Často se přistihnu, že samotný vrchol mě přestává bavit a už se zajímám o parádní varianty sjezdu. S tím souvisí i vybavení.

Na horské přechody či kratší túry si musím vystačit s malinko lehčími lyžemi (pozor i tuhost je důležitá), tak okolo 1300 - 1500 g se šířkou pod patou okolo 100 mm. Užší lyže prostě nebrat. Vázání jsem vyzkoušel to nejlehčí závodní a samozřejmě velmi rychlé závodní pásy přes celou šířku lyže. U bot jsem si zvyknul opět na nízkou váhu, ale zajímá mě i tuhost při sjezdech.


POHRÁVAT SI S LYŽEMA
Jedna věc je jízda po sjezdovce. Ta odpustí spoustu chyb. A pokud lyžař nevjede do volného terénu, tak na ně možná ani nikdy nepřijde. Naopak volný terén vyžaduje trochu něco jiného. Kdo v něm chce jezdit, musí se z jízdy na sjezdovkách přeorientovat. Držet spíš užší stopu a mnohem méně tlačit na hrany. Je potřeba provádět všechno jemně, plynule a lehce, prostě žádné zbrklé pohyby. Jednoduše si jen tak s lyžemi na sněhu pohrávat až chytíte správný rytmus a zjistíte, že to je mnohdy snazší než na sjezdovce. A zdaleka ne tak tvrdé. Odměna bude sladká 😊

Samozřejmě některé typy povrchů vám to „nedají“ jen tak. Vymazlené bývají především ostré krusty, které když už jezdce chytí, tak nepustí… Ale o to víc je pak třeba si vážit, když se v takovémto terénu rozjezdíte, anebo naleznete neporušené prašanové svahy bez jediného náznaku krustičky. Obdobné pocity se dostavují i v momentech, když i přesto, že jsou svahy široko daleko rozježděné, najdete skvělé a panenské úseky. Nakonec zjistíte, že se z vás stávají nekompromisní lovci přesně takových sjezdů a rychle pochopíte, jak se asi kdysi lidé cítili na prastarých lyžích, když se jim podařilo ulovit třeba mamuta 😊



UKÁZKY Z NAŠICH AKCÍ

Členství v:
Spolupráce s:
Partneři