Ikar-Cisa eaws UIAGM Česká asociace horských vůdců

Kalendář akcí, info, fotogalerie - Fotogalerie

Novinky Kalendář akcí Naplánované akce Fotogalerie Ohlednutí za sezónou Fotografická a literární soutěž Alpy4000

02. 09. 2013 - 03. 09. 2013

KOMPLETNÍ TRAVERZ MATTERHORNU, KAREL 2013 - 4X MATTERHORN + 2X MONT BLANC ZA 6 DNÍ :-)))

Výstup na Matterhorn má své kouzlo :-) Láká mnoho z vás a Karlovi se splnil jeho sen ...

S Karlem jsem byl domluvený již od jara, jenže na lehčí túře. Na poslední chvíli ale projevil zájem o tento impozantní přechod z Itálie. S termínem to vyšlo jen taktak :-))) Měl jsem toho nyní moc ... Domluvili jsme se, že se potkáme v pondělí u nástupu a v úterý se do toho pustíme ... Společně nás čeká ještě výstup na Mont Blanc, ale nejprve všechno popořadě :-)

Já to měl trochu komplikované, protože jsem před tímto výstupem musel přeběhnout do Itálie a vystoupit pak spolu Karlem na chatu Carrel :-), která je na Lvím hřebenu na Matterhornu ve výšce 3 835 m a to už jsem měl ten den za sebou výstup a sestup z Matterhornu s Davidem :-)))

Celý tento týden je tedy pro mne celkem drsný: šel jsem celkem 4x na Matterhorn ve čtyřech dnech (z toho jednou jsem ještě musel přeběhnout do Itálie, kvůli kompletními traverzu Matterhornu) a pak hned na to 2x na Mont Blanc za dva dny ...

Potkáváme se v poklidu u chaty Refugio Degli Abruzzi allOriondé a začínáme náš skutečný nástup na chatu Refugio Carrel (3 835 m). Začátek vede po pěšince, ale později vše přechází do skutečného lezení a tak se navazujeme na lano a pokračujeme opatrně dál. Výstup nabírá na kolmosti a na posledních fixech pod chatou už máme celkem dost :-) Na samotnou chatu dorážíme přesně v momentu, kdy na obzoru nádherně zapadá sluníčko. Je to úchvatný pohled a je to pro mne taková nádherná tečka za tím dnešním velmi dlouhým dnem ...

Ráno vswtáváme opravdu na pohodu a vyrážíme v klídku. Snažíme se jít vlastním tempem. Dokonce dovoluji i několik pauziček na pití :-)) Lezení je parádní, suchá skála a lidi se nám nemotají v laně :-))) Postupujeme krok za krokem a za chvíli jsme pod vrcholovými fixy. Výlez po nich nám nedělá problém a tak se za několik okamžiků radujeme z dosažení vrcholu. U italského kříže jsme v 11.45. Před námi je jen několik dvojic s italskými vůdci, ale ti se vracejí zase zpět. My pokračujeme hřebenem Hornli na Hornli hutte, kde máme v plánu dnes přespat. Cesta je naprosto volná, jen několik bloudivých skupin pomalu sestupuje za námi.

O něco níže potkáváme takovou českou skupinku a tak se jim snažíme ukazovat cestu, aby nemuseli ve stěně přespat ... To se například podařilo dvojici Němců, kteří nás pustili těsně před fixními lany a převyslým provazovým žebříkem při výstupu Lvím hřebenem kousek pod vrcholem. Ti sestoupili až druhý den!!! a dokonce až po nás s Milanem, kdy jsme šli znovu na Matterhorn!!!!!

Gratuluju Karle, byl to nářez :-)