ZINALROTHORN 4 221 m aneb "GUTEN MORGEN"

30.08.2014

(ŠVÝCARSKO, Zermatt 30. 8. - 1. 9. 2014)

Když už se letos konečně dočkáte slušného počasí, když už letos konečně předpověď počasí vykazuje celkem slušnou stabilitu, tak si PROBOHA NEMYSLETE, že se ráno probudíte do podmínek, které v rámci očekávání očekáváte ...

Okolo 3.40 i když byla ještě naprostá tma, nás očekával neskutečně skutečný zlý sen :-)))

Vše ale začalo naprosto ideálně. Domluva s klukama nad internetem a předpověďmi počasí. Původně plánováný výstup na Weisshorn 4 505 m jsme letos vyrušili okamžitě. Další plánovaný výstup na Zinalrothorn 4 221 m jsme doplnili o výstup na Obergabelhorn 4 063 m a s úsměvem jsme vyrazili na 1 600 m vysoké převýšení k chatě.

Můj plán byl navíc takový, že tady počkám ještě na další dva klienty a dáme si to samé ...

Hned další den vyrážíme na již zmiňovaný Zinalrothorn 4 221 m. Šlapeme vpředu, protože na sestupu tady za těchto podmínek číhá na horolezce past ve formě traverzování v mokrém, ale velmi strmém sněhovém svahu ...

Při výstupu stihneme ještě krátký vstup do vysílání ČT. Na vrchol dorážíme jako první a klukům dovolím jen pár minut na vrcholové fotografie a hned mažeme dolů. Není to úplně sranda, je tady i celkem dost slaňování a pak dlouhý traverz. Ivo prohlásil něco o duševní očistě :-)))

Na chatě odpočíváme a těšíme se na další den. Spolu s námi i dalších asi 20 horolezců a horských vůdců ... Jenže brzy ráno přišel tak trochu šok, úplně se mi sevřelo hrdlo, jak mne to srazilo do kolen ... Už jsem z toho letošního počasí hóóódně unavenej.

Sestup nám alespoň nabídnul krásné pohledy. Plány musíme krapet přehodnotit, ale túra na Zinalrothorn byla parádní :-)))