WEISSHORN (4 506 m) DIAMANT WALLISU - 2x za 24 hodin :-)))

05.08.2015

(ŠVÝCARSKO, Wallis, Weisshorn 5. - 7. 8. 2015)

1. Kompletní traverz (SZ hřeben + V hřeben)
2. Klasika (V hřeben a zpět)

1. část
David přišel se smělým návrhem na perfektní túru. Něco jsme spolu už vylezli, tak proč ne :-) Kompletní traverz Weisshornu je neskutečná túra. Jen pro vaši představu neexistují tady žadné lanovky. Nástupní a výstupní místa jsou ve výškách 1 500 m, chaty cca ve 3 000 m a vrchol má 4 506 m! Výstupové hřebeny jsou celkem tři a jako ideální kompletní traverz se chodí právě od severozápadu z chaty Tracuit a pak na východ přes chatu Weisshornhutte.

SUPR PARŤÁK
Samotnou normálku jsem již šel několikrát, ale takovýhle traverz ještě nikdy. Z této túry se prostě nedá za zhoršených podmínek vrátit. Musíte mít co nejlepší podmínky, počasí a hlavně supr tvrdýho parťáka, který má nejen fyzičku, ale také se něčeho jentak nelekne :-)))

CHATA TRACUIT
Sraz jsme si dali přímo na chatě Tracuit. Já dorazil o něco později a jen jsem zíral na nově postavenou chatu. Parádní místo s neskutečnými výhledy je plně využité prosklenou jídelnou. Je to obrovský rozdíl než na staré chatě, kde tady navíc dělal chataře neskutečný vydřiduch, který přiděloval i cukřenku a počítal, kolikrát jste si ji naklonili do čaje :-)

SAMOTNÝ VÝSTUP
Ráno vstáváme ve 2.00 a cca po 30 minutách vyrážíme do tmy směrem na Bishorn (4 153 m). Spolu s námi vyráží asi 20 dvojic. My samozřejmě vyrážíme jako jedni z posledních, ale zanedlouho se dostáváme na třetí místo :-) Své předbíhání jsem dovedl k dokonalosti :-) Nejekonomičtěji se v měkkém sněhu předbíhá v momentě, když jiný tým předbíhá pomalejší, pak máte možnost na stejném úseku předběhnout dva týmy naráz :-))) A pak skřípění, které uslyšíte určitě nebude od maček :-)))

Nakonec se na skalním úseku v klidu zařazujeme za mladýho guidíka z Verbieru a takhle dojdeme až na vrchol. Nádherné lezení v neskutečných expozicích je navíc umocněné parádním východem Slunce. A za moment hřejivé paprsky vše obarvují do oranžova a všichni jsou nadšení právě tímto okamžikem a samozřejmě i místem, které nás na této břitvě spojuje ... Je zde několik slanění a ostrých hřebenových úseků a klíčové místo tvoří kompaktní stěna s dvěma kratšími celkem kolmými délkami cca IV. klasifikace a pak ... pak už jen po opravdu ostrém sněhové hřebenu s několika fotogenickými výšvihy až na vrchol :-)

Z vrcholu máte neskutečné výhledy všemi směry, od blízského Matterhornu, Monte Rosu, ale i vzdálenější Mont Blanc ...

SESTUP
Sestup východním hřebenem také není jednoduchý. Především úvodní strmé sněhové pasáže berou dech hlavně ve chvílích, kdy se tam dostanete pozdě :-)

Následující sklaní pasáže sice zaberou cca hodinu, ale je to za ideálních podmínek neskutečně parádní lezení nad severní stěnou. Pak už jen sestup suťovou stěnkou a hurá na rádleříka na Weisshornhutte :-)

David spěchal dolů do Randy a mne tam tentokrát čekal nocleh, protože jsem hned na druhý den vyrážel znovu zpět k vrcholu Weisshornu :-)))