TORRI DEL VAJOLET A NESKUTEČNÝ POKUS O PIZ BERNINU 2014

01.08.2014

(ITÁLIE, ŠVÝCARSKO, Dolomity, Bernina 1. - 4. 8. 2014)

Konečně jsem měl možnost zase po letech navštívit Dolomity. V západních Alpách jde jedno sněžení za druhým, tak hurá do Alp východních

TORRI DEL VAJOLET
Tentokrát jsem vybral Torri del Vajolet. Úžasné věže, ještě s úžasnějšími hranami - speciálně: Torre Delago (Vajolet), spigolo ovest via Piaz. Strmá a ostrá hrana s neskutečnou expozicí skoro jako některé věže na Hrubici :-)

I když je chata téměř na dosah, ani jednou jsme to nestihli před odpoledními bouřkami Ta první byla hodně silná a my tak mohli vidět, jak to vypadá, když do slaňujících horolezců udeří blesk. Naštěstí bouřka rychle přešla a vrtulník pro ně mohl rychle přiletět ...

My jsme ten den lezli o kousek vedle a s velkým štěstím jsem rozhodl o ústupu jednu délku pod vrcholem. Jeden z mých spolulezců by nebyl schopný přelézt tuto délku, abych ho nemusel tahat bezmocného pomocí kladkostroje. Již při první délce slaňování začalo pršet.

Druhý den jsme vyráželi dřive a snažil jsem se po té vyhlášené úžasně strmé a ostré hraně Torri del Vajolet lézt hned po ránu, kdy ještě nehrozily bouřky. Lezení bylo nádherné a s neskutečnou expozicí. Na vrcholu jsme mohli rozhlížet jen omezeně a už jsme tušili další bouřku. Na chatu jsme se dostali opět v dešti :-)

NESKUTEČNÝ POKUS O PIZ BERNINU
Další den vyrážíme dolů k autům a přejíždíme k Piz Bernině. Ještě večer nás čeká nástup na chatu Tschierva. U auta si balíme věci a já se ujišťuji, že všichni máme sbalené potřebné vybavení. Na chatu dorážíme přesně s tmou. Rychlá večeře a jdeme spát.

Brzy ráno budíček a již vyrážíme do tmy. Nástup k ledovci je poměrně dlouhý a cesta je tak trochu nepřehledná. Přesto dorážíme na ledovec včas. Krátká pauza a nandáváme sedáky a mačky. Odtud se již jde komplet v mačkách v celkem výživném terénu. Nás ale čeká šok. Mirkovi mačky neustále padají a uvolňují se ...

Vloni jsme spolu byli na Matterhornu, radil jsme mu přesně, jaké nové boty a jaké mačky si pořídit. Mirek si ale rád vše zjišťuje na internetu :-)
Tak si prostě koupil naprosto nevhodnou kombinaci. Boty o dvě řady nižší a mačky vlastně také. Ano, vyšlo to levně, ale teď musíme bohužel točit dolů. Nemůžu si vzít na triko v tomto terénu například mačky přivázané k botám tesou, to prostě tady nejde.
Scéna, která následovala byla slyšet široko daleko a šokující by byly i záběry z kamery :-))) No a pak jsme sestoupili dolů k autům. Dnešek se mi hluboko vryl do paměti ... Tak snad to bude příště lepší :-)