STUBAI HAUTE ROUTE - DALŠÍ PRAŠANOVÁ POHÁDKA!!!

23.03.2016

(RAKOUSKO, Stubaiské Alpy 23. - 26. 3. 2016)

Jen pár kilometrů jihozápadně od Innsbrucku se rozkládají Stubaiské Alpy, další parádní skialpová aréna.

Stubai je známý svým pohodovým lyžováním a často je zde více sněhu a lepší podmínky než v jiných částech Tyrolska. I přes blízkost Innsbrucku, má Stubai velmi divokou atmosféru odlehlých hor.

PRVNÍ DEN - MLHA, GPS, LANO, HURÁ, KONEČNĚ CHATA
Náš příjezd byl poznamenán sněžením a mlhou, takže jsme náš plán trochu uzpůsobili podmínkám. Dostat se lanovkama a pak dál na ledovec bylo celkem zajímavé :-) Po ledovci jedeme raději na laně, pak už to celkem šlo. Amberger hutte (2 135 m) nás vítá velmi přísnou slovenčinou :-) Zcela jasné pokyny, povely s námi pěkně zacvičily :-)

DRUHÝ DEN - ČEKÁNÍ NA SLUNÍČKO, PRVNÍ VRCHOL
Předpověď počasí slibovala zlepšování a sluníčko na odpoledne. My jsme vyráželi po kratším zdržení na chatě, po výkřiku: vyšlo slunce, ven!!! :-)
Náš cíl je Kuhscheibe (3189 m), krásná túra s neskutečnými výhledy. Cesta je lemována parádními úseky plnými prašanem.

Večer pak setkání s Echt Němcem, který nechápal, že není jaksi vhodný někoho vyhodit z jeho postele bez jeho vědomí :-), zvlášť když jde o mne :-)))

TŘETÍ DEN - SMĚR FRANZ SENN HUTTE
Ráno výstup po ledovci Schwarzenbergferner. Dále pak postupujeme směrem do sedla Wildgratscharte (3 168 m). Na ledovci si dáváme pauzu a kluci se rozhodli, že si vykopou obývák i s televizí :-) Výstup do sedla je poznamenaný sněžením a krapet vichrem a je to celkem adrenalín, ale za moment jsme zase v závětří a začínáme sjíždět na naší příští chatu Franz Senn hütte (2 147 m).

ČTVRTÝ DEN - PRAŠANOVÁ POHÁDKA
Vyrážíme skoro jako poslední z chaty, zatím je zataženo a mírně sněží. Sněžilo celou noc a já dostávám slinu :-)))

Postupně předbíháme všechny a samozřejmě dalším kouzelnickým manévrem je necháváme úplně za sebou. Vidina panenského svahu a navíc před všema těma vlčákama nás hnala dopředu a opravdu si ho krásně dáváme před zraky všech zúčastněných :-)))

No a protože je zde okolo prašanu fúra, jdeme do dalšího panenského svahu! Parádní a dlouhý sjezd končí až na chatě. Tady si dáváme chvíli pauzu a pak už jen sjezd k taxíku a pak k autům.

Parádní zakončení s KRÁLOVSKÝM POJEŽDĚNÍM V NESKUTEČNĚ PANENSKÉM PRAŠANU :-)))