SKIALPOVÝ RÁJ – ST. CATERINA VALFURVA, BORMIO 02/2017

21.03.2017

(ITÁLIE, St. Caterina Valfurva – 21. – 26. 3. 2017)

Jedna z nejkrásnějších skialpových oblastí v Alpách!!!
"Nel paradiso dello sci alpinismo"

König Spitze (Gran Zebru) (3 851 m), Monte Cevedale (3 769 m), Punta San Mateo (3 678 m), Pizzo Tresero (3 595 m), – pěkná řádka možných velkých vrcholů, co říkáte? A patří mezi opravdovou skialpinistickou klasiku.

Večerní setkáni na našem luxusním hotýlku Forni proběhlo zatím bez Ondry, Baska z Ostravy, který musel mezitím vyprojektovat nějakou tu lokomotivu 😊

Ráno tedy vyrážíme bez něj a šlapeme na Monte Pasquale (3553 m). Vše probíhá v takovém všelijakém počasí, nejprve zataženo, pak prosvětluje mraky slunce a nakonec jsme na vrcholu v naprosté mlze 😊 Vyjdeme ale celý tenhle kopec na pásech a pak ho také krásně sjedeme.

Večer už jsme téměř kompletní. Další den vyrážíme na Monte Cevedale (3 769 m). Postupně se prokousáváme až do sedla pod samotným vrcholem. Při pohledu na zledovatělé přístupové stěny jsme se rozhodli otočit se. Pokouším se najet do ledovce pod námi, ale naprosto nepropustná mlha nás donutí nalepit pásy a vystoupat zpět. Pak na GPS s naprostou jistotou dojet zpět k chatě Rifugio Cassati, krátký sestup a pak skvělý sjezd do údolí.

Samozřejmostí je i návštěva zcela soukromých termálních lázní, kde si odpočineme před dalšími výstupy :-)

Poslední den nás čeká třešnička na dortu 😊 Stoupáme na Pizzo Tresero (3 595 m), kousek pod vrcholem je ale vše jasné 😊, nečekáme na nic a najíždíme do naprostého prašanu ve 40 panenském svahu 😊, dlouhý a skvělý sjezd. Pak následuje krátký výstup (104 m) a následují další dva luxusní svahy až pod chatu, celkem 1 400 m perfektního sjezdu!!!

Super zakončení krásné skialpové akce a viděli jsme modřejší nebe než je v Ostravě 😊