SKIALPOVÝ KURZ EXPERT - WILDSPITZE 2012

28.03.2012

(RAKOUSKO, Otztálské Alpy 28. - 31. 3. 2012)

Mnoho z vás by rádo vyměnilo úzké a vratké běžky, se kterými brázdíte v zasněžených kopcích po upravených a značených cestách, za lyže vybavené speciálním vázáním a pásy, abyste tak mohli po těch samých kopcích jezdit úplně všude ...

Abyste mohli utéct před stále a stále víc se rozpínajícími horskými středisky kamsi vysoko, do míst, kde už neuslyšíte ten neskutečný mumraj, který už znáte ze svých domovů ...
Abyste se tak mohli rozjet po svahu pokrytém jiskřivým prašanem a zanechat tam tak po sobě aspoň na chvíli nádhernou vlnovku ...

STŘEDA 28. 3. 2012
Pro velký zájem o tento běh našeho vyhlášeného Skialpového kurzu EXPERT v Rakousku na Wildspitzi, jsme na všechny zájemce dva: Já a Háček. Sraz je v Pitztalu na parkovišti a za celkem slušného počasí vyrážíme lanovkami vzhůru směrem k naší chatě Taschachhaus. Cesta je krásně najetá až k samotné chatě a tak nám to jde celkem v pohodě :-))) Večer máme již zatopeno a jsme po večeři ...

ČTVRTEK 29. 3. 2012
Podle předpovědi má být dnes krásně a tak vyrážíme směrem na Wildspitzi (3 770 m). Ráno je parádní počasí a tak ještě za tmy vyrážíme. Pak pod samotným vrcholem se najednou objeví první mraky a za pár minut jsme v mlze :-))) A tak na GPSku jdeme až na vrchol. Podobně je to se sjezdem :-) Večer se rozdělíme na dvě party, jedna dělá se mnou nad mapami a učíme se připravit si důkladně trasu. Druhá parta se s Háčkem připravuje na trhliny a ledovec :-)

PÁTEK 30. 3. 2012
Dnešní cíl je jasný, je mlha, že není vidět ani na krok. Jsou to ideální podmínky pro trénování pohybu v mlze a za špatné viditelnosti. Vyrážíme směrem do sedla Hinter Ölgrubenjoch (3 044 m). Počasí nám opravdu přeje :-))) a za moment není vidět ani na krok. Busola, GPSka a systematický pohyb tak jak v takových situacích má být. Když se dostaneme pod sedlo, tak se vyčasí a viditelnost je výborná. Uděláme sněhový test a raději se vracíme zpět na chatu. Jízda byla parádní a užili jsme si ji všichni. Háčkův tým mezitím zvládá vytažení z trhliny, transportní prostředek i výstup po baráku Večer se týmy vystřídají u svých přednášejících a pak vyčerpáním usínáme :-)))

SOBOTA 31. 3. 2012
Opět konečně parádní počasí. Ráno Háček vyráží na nácviky vytažení kamaráda z trhliny přímo na ledovec. Náš tým stoupá směrem na Bliggspitz (3 454 m). Ale kousek pod sedlem se rozhodujeme k návratu. Čeká nás famózní sjezd k chatě. Pak je to horší, musíme vzít k autům celé baťohy :-). Když sjíždíme dolů do údolí letí na opačnou stranu vrtulník a my zatím netušíme, že je to kvůli našim kamarádům. Jedno z nás prostě zradilo koleno ... Vše nakonec klapne celkem dobře a nakonec se všichni setkáváme v nemocnici ... Tak snad se kolínko rychle vzpamatuje :-)