SILVRETTA – POHODOVÉ VÝSTUPY V OKOLÍ PIZ BUINU 2014

19.04.2014

(RAKOUSKO, Silvretta 19. - 22. 4. 2014)

Silvretta – pohoří, které je i u nás velmi známým pojmem. Výstupy na Piz BuinDreiländer SpitzeSilvrettahornHinter Jamtal Spitze a Rauher Kopf patří mezi skialpové perličky.

Všechny tyto výstupy nabízí i celou řadu dalších perfektních variant a především pohodových výstupů a sjezdů a dalších variant vhodných i pro slabší lyžaře.

Hned na úvod musím poznamenat, že ačkoliv byla akce beznadějně vyprodaná, došlo poslední den před začátkem k "malé" změně v počtu účastníků :-) Nakonec jsme se na Silvrettě potkali ve velmi komorním počtu, ale o to víc jsme si to tak mohli celé užít :-))) Předpověď počasí sice nevěstila úplné ažůro, ale nakonec vše klaplo naprosto dokonale ...

Protože prašanu tentokrát nebylo moc, zaměřili jsme se na zdejší vyhlášené výstupy. Hned první den bylo počasí naprosto dokonalé a tak naše volba byla zcela jasná - Piz Buin. Naprosto dokonalé počasí i podmínky, pár skupinek a my si stoupali naším tempem pěkně v klídku. Rozhled z vrcholu bral dech. Bylo vidět neskutečně daleko a my se rozhodli, že tento den se pokusíme ještě o jeden vrchol - Silvrettahorn.

Ze sedla mezi Buiny jsme to střihli pěkně panenským prašánkem až k nástupu. Pak jen nalepit pásy a vystoupat až pod samotný vrcholek. Na mačkách už je to jen kousek ke kříži :-) Jsme tady úplně sami, je to moc krásný pocit ...

Další den se počasí krapet zhoršilo. Už v noci začíná foukat a ráno to barákem pěkně cloumá. Nedá se nic dělat, jdeme si po snídani ještě lehnout :-) Na túru vyrážíme až v 11.00. Míříme na Dreiländer Spitze. Počasí se začíná přesně podle předpovědi utišovat a nakonec dolézáme k vrcholovému kříži sice úplně v mracích, ale za to za úplného bezvětří. Postupujeme pomalu a s jistotou. Vrcholový dolez po skalním hřebínku si člověk bude dlouho pamatovat :-)))

Závěrečný den se počasí opět vrací do standardu, tedy slunce, bezvětří :-) Čeká nás výstup na Rauher Kopf. Opět jdeme sami. Výhledy, které máme k dispozici se jen tak neokoukají :-)