SILVRETTA - PIZ BUIN 2019 - POHODOVÝ SKIALP

07.03.2019

Silvretta – pohoří, které je i u nás velmi známým pojmem. Výstupy na Piz Buin, Dreiländer Spitze, Silvrettahorn, Hinter Jamtal Spitze a Rauher Kopf patří mezi skialpové perličky.

Všechny tyto výstupy nabízí i celou řadu dalších perfektních variant a především pohodových výstupů a sjezdů a dalších variant vhodných i pro slabší lyžaře. Ideální pro středně pokročilé skialpinisty.

ČTVRTEK 7. 3. 2019
Nástup na chatu Weisbadener hütte (2 443 m) probíhá téměř klasicky: lanovka, rychlý bus v tunelech, přechod jezera, jenže tentokrát už jen opatrně po okraji a pak hurá po zasněžené rolbované cestě. Celé odpoledne hustě sněžil prašan a nakonec se nám hory otevřely a nabídly krásné výhledy.

PÁTEK 8. 3. 2019 - PIZ BUIN (3 312 m)
Předpověď vypadala parádně a realita předčila očekávání. Proto jsme mířili na nejvyšší bod naší plánované túry - Piz Buin (3 312 m). Výstup samotný probíhal v klídku. Nástup už ale nevede klasicky a tak nejprve sjíždíme od chaty dolů k nástupu. Pak už nás čekal jen a jen parádní prašan! Na pásech stoupáme až k hraně. Vrcholová fotka, neskutečné rozhledy a pak hurá dolů. Doufal jsem v nemožné a nakonec jsme se dočkali, od hrany jsme chytli naprosto panenský prašan až dolů k nástupové cestě k chatě.

SOBOTA 9. 3. 2019 - Parádní túra za PRAŠANEM!!!
Tento den jsme si to opravdu užili a dali si i téměř tři parádní sjezdy v prašanu. Přes Tirolské sedlo jsme se kvůli špatné předpovědi počasí zamířili do údolí Jamtalu. Nakonec se ukázalo, že jsme tak chytli to naprosto úplně nejlepší podmínky a všichni, kdo se tady pohybovali, tak si užili naprosto luxusní den. A samozřejmě luxusní panenský prašan byl samozřejmostí 😊

NEDĚLE 10. 3. 2019
Dnes se vracíme zpět. Počasí nám moc do karet nehraje, ale i tak jsme si našli celkem slušný sníh na dlouhý sjezdík. I když to bylo téměř naslepo – feeling snow! Pohodové zakončení v restauraci u jezera a pak už zase hurá autobusem a lanovkou dolů.