SILVRETTA - LEDOVCOVÝ KURZ A VHT 02/2016 - RAKOUSKO - UHERSKO A CIMRMAN :-)))

20.10.2016

(RAKOUSKO, Silvretta - 20. - 23. 10. 2016)

Silvretta – pohoří, které je i u nás velmi známým Pojmem. Relativně snadné výstupy ve všudypřítomném vysokohorském prostředí. Výstupy na Piz Buin, Dreiländerspitze a Silvrettahorn patří mezi klasiku.

My si je můžeme navíc perfektně zpestřit praktickým nácvikem potřebných horolezeckých technik ... Umíte například vytáhnout svého kamaráda z trhliny i když vám nemůže pomoci (je třeba v bezvědomí)?

Ledovcové kurzy a VHT jsou určeny především pro ty z vás, kteří se v létě chystáte sami na dobytí toho „svého“ vysněného vrcholu a chcete, aby vše proběhlo v klídku a bez problémů ...

ČTVRTEK
Sraz kousek nad městečkem Galtür. Odtud výjezd po místní horské silničce Silvrettastrasse až na parkoviště na Bielerhöhe hned u jezera Silvrettastausee. Po krátkém setkání následuje výstup na chatu Wiesbadener hütte.

Jsme tady skoro sami a po krátkém nácviků uzlíků se připravujeme na zítřejší výstup

PÁTEK
Ráno nespěcháme, počasí není úplně ideální. Míříme přes sedlo Ober Ochsenscharte přímo na vrchol Dreiländerspitze (3 197 m). Prošlapáváme kompletně stopu a postupně se dostáváme až na samotný předvrchol. Dál nelezeme, jsou tam jen stopy od kozoroha :-))) My se raději vracíme zpět.

SOBOTA
Parádní předpověď a tak je jasné, kam vyrazíme dnes :-) Výstup na vrchol Piz Buin (3 312 m). Ledovec Ochsentaler Gletscher začíná být výrazně poznamenaný vlivem odtávání a lano je tady vlastně již nezbytné. Stopa je dnes totálně pod novým sněhem. Prošlapáváme ji z chaty až ledovci. Tady se před nás cpou dva Maďaři a a kluk s holkou z Rakouska. Dohromady tedy tvoříme jakousi Rakousko - Uherskou partičku. A Cimrman by z nás měl vskutku radost :-) Obě zahraniční dvojice vyrazili na ledovec před námi. Maďaři se tady trochu zamotali, ale posíláme je správným směrem. Navíc se je snažím naměrovat tak, aby nám se šlapáním nové stopy co nejvíce pomohli. Jenže raď Maďarovi, kudy má jít :-))) Rakušáci si taky hrají na znalce a SAMOZŘEJMĚ hned vzápětí začínají bloudit v trhlinách :-))) My jdeme tak, jak jsme Uhrům radili a brzy jsme všechny došli. Situace je teď taková, že obě Rakousko Uherské dvojice jdou těsně před námi s vědomím, že celou dobu bloudili a my jediní jsme šli v klidu mimo trhliny a po očkách nás sledují. Naskýtá se mi neskutečná možnost, jak se pobavit :-))) Náhle tedy měníme směr a míříme jakoby do dobrého ledovce. Obě dvojice jakoby náhodou mění také svůj směr a začínají mířit naším směrem :-))) My ale dáváme pauzu a necháme je jít do větší hloubky ledovce a PAK PRUDCE MĚNÍME NÁŠ SMĚR a míříme kousek jinam. Výsledkem je, že Rakousko - Uherské dvojice se dostávají do velmi záludných trhlin a my jdeme souběžně vedle nich cca 100 m bez jediného většího problému. Celou dobu je máme jako na dlani a naši kluci tak mohou perfektně sledovat, co to znamená bloudit v ledovci :-))) My si jdeme naším směrem v klídku a na pohodu :-))) a my si tak můžeme vychutnávat téměř ideální podmínky na výstup na tento známý vrchol. Neskutečné rozhledy a bezvětří jsou pro nás obrovskou odměnou :-)

NEDĚLE
Sestup z chaty v klidu a v pohodě k autům. U jezera nás čeká ještě perfektní slaňovací trenažér, kde si vydatně zaprusíkujeme s neskutečným výhledem :-)))

Věčírky s kytarovými koncerty pro mne osobně znamenaly parádní zakončení celé letošní letní sezóny. Díky kluci za skvělou akci :-)))