SANTA CATERINA 02/2014

05.04.2014

(ITÁLIE, Forni 5. - 11. 4. 2014)

König Spitze (Gran Zebru) (3 851 m), Pizzo Tresero (3 595 m), Punta San Mateo (3 678 m) – pěkná řádka možných vrcholů, co říkáte? A patří mezi opravdovou skialpinistickou klasiku.

Navíc naše varianta tohoto úžasného výletu nabízí i celou řadu dalších perfektních a především pohodových výstupů a sjezdů. A kromě toho celou dobu spíme a neskutečně se stravujeme v perfektním hotýlku Forni  (2 178 m).

Scházíme se večer před večeří. Pak se domlouváme na dalším programu :-) Čekají nás skvělé túry a sjezdy. Naprosto ideální pro naší zkušenou sestavu :-)))

MONTE PASQUALE (3 553 m)
Úvodní túra. Pěkně na pohodu přes Rifugio Branca. Naprosto ideální trasa na rozchození. Sjíždíme na opačnou stranu, přes chatu Fifugio Pizzini. V klidu později dojíždíme do našeho hotýlku.

PIZZO TRESERO (3 595 m)
Rychlý nástup na poměrně vysoký kopec přímo nad chatou. Dnešní výstup až ke kříži není úplně snadný, ale i tak ho jdeme naprosto na pohodu :-))) Bára si dokonce i chvilku schrupla a u kříže se jí moc líbilo :-))) Jízda dolů je krásná a v klidu. Parádní je také Rádler či dva na terase a návštěva termálního jezírka :-)))

MONTE DEI FORNI (3 243 m)
Ráno kvůli počasí vyrážíme tímto směrem. Míříme do firnových svahů. Nakonec končíme kousek pod vrcholem, počasí nám nepřeje, následuje sjezd až dolů k hotýlku. Parádní je také Rádler či dva na terase a návštěva termálního jezírka a potápění :-)))

PALON DE LA MARE (3 703 m)
Pěkně na pohodu opět přes Rifugio Branca. Tentokrát máme v plánu ale úplně něco jiného. Musíme se nejprve dostat na poměrně vysoký vrchol a aby toho nebylo málo, mám plán dostat se přes vrchol nad západní stěnu a střihnout si tady velkolepý průjezd séraky do strmé stěny plné netknutého prašanu :-))) Bylo to sice jen taktak, ale všichni jsme na vršku a dáváme si pěknou vrcholovou fotku. Sjezd se perfektně povedl a očekávání se plně naplnila. Všichni byli sice nejprve takrochu v šoku před samotným vjezdem mezi séraky, ale to co následovalo se nedá ani popsat :-))) Perfektní výlet se vším všudy :-)

CIME DI PEJO CIMA EST (3 576 m)
Dáváme pokus na tento vrchol. Prašan tam ještě den před tím byl, ale dnes je všechno jinak. Vítr sfouknul nejen prašan, ale i nás :-) Vracíme se Bářinou zkratkou raději zpět :-)