PIZ BERNINA - BIANCOGRAT A TRAVERZ PŘES PIZ PALU

02.09.2014

(ŠVÝCARSKO, Piz Bernina 2. - 4. 9. 2014)

Život je změna a my si to právě při této příležitosti mohli pěkně naplno uvědomit. Původní sraz byl na Rothornhutte, ale noční sněžení a ranních 15 cm přímo u vchodu chaty změnili naše plány úplně od základu.

Po krátké poradě s internetem a telefonem mé známé chatařce vyrážíme přes Švýcarsko na východ opět na Piz Berninu. Jízda okolo 6 hodin neustále v serpentinách až do Pontresiny a na závěr lehký výklus na chatu Tschierva. Tady mne čekalo malé překvapení, Ivo začal něco o tom, že koně nejely a jemu se tedy nechce ráno dál :-) Dva rádlery nakonec vše pořešily a my ve 3.30 vstáváme na snídani všichni.

Výstup nakonec oproti předpovědi byl takový krapet zimnější a vichřice a namrzlé skály udělaly z výstupu rozhodně nevšední záležitost. Hřebenovka většinou nabízí jednu stranu závětrnou a tak jsme hráli s větrem na schovku :-)

Protože náš postup byl zpomalován nejen počasím, rozhodli jsme se zůstat přes noc na chatě Rifugio Marco e Rosa. Další den okolo šesté vyrážíme dál směrem na Piz Palu. Počasí se trochu lepší a nabízí celkem zajímavé efekty a pohledy. Lezení v mixovém terénu je navíc krásnou vložkou a opatrný postup přes vrcholové sněhové hřebínky bere dech ...

Cesta autem večer zpět do Wallisu je také zajímavá a jsem rád že slovo kamarád není jen takovým prázdným pojmem.

VIDEA:
PIZ BERNINA 4 049 m - Biancograt (úvodní lezení v plném létě)
PIZ BERNINA 4 049 m - Biancograt (předvrcholový hřebínek v plném létě)