MOUNTAIN ACADEMY 2008-II

28.06.2008

(ŠVÝCARSKO, FRANCIE, Wallis, Mont Blank 28. 6. - 5. 7. 2008)

Tentokrát počasí není už úplně ideální, ale i tak se dá hovořit o pohodě :-))). Začínáme výukou v kempu a teprve odpoledne vyjíždíme lanovkou na Felskinn (3 000 m).

Tady pěkně na terásce lanovky a s úžasnými výhledy začínáme s vytahováním z trhlin. Další den jdeme normálkou na Allalinhorn (4 027 m) a další den na Alphubel (4 206 m). Tyto dva klasické výstupy nám zajistili perfektní aklimatizaci.

Následuje přejezd do Chamonix. Tentokrát musíme čekat až se vysněží a my pak o den déle můžeme nastupovat na Aiguille du Midi (3 842 m) a sestup na chatu Refuge Cosmiques (3 613 m). Čekání si krátíme lezením na místních skalních oblastech nebo výstupem vyhlídkovou ferratou. Další den ve 2.00 vyrážíme na kompletní traverz Mont Blancu. Počasí i podmínky jsou téměř skvělý. Bohužel celou noc foukal silný vítr a předchozí sněžení započalo dnešní lavinový problém. Na začátku výstupu na Mont Maudit (4 465 m) se boříme už skoro po kolena. Sníh navíc začíná vytvářet nepřijemné sněhové desky … Nedá se nic dělat a já troubím na ústup. Místní gajdi sice ještě kousek šlapou, ale asi o 200 m výš taky otáčejí raději zpět. Snad někdy příště, při sestupu si odskočíme alespoň na Mont Blanc du Tacul (4 248 m). Tady je na vrcholu celkem dost frišno a všichni jsme rádi, že jsme to otočili a míříme do tepla dolů. Od chaty Refuge Cosmiques nastoupím ještě se dvěma dnes už zkušenými horolezkyněmi na hřeben Cosmiques a pak už hurá lanovkou dolů a vykoupat se do jezírka …